صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4261  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 10 بهمن 1401
    واکنش ضرغامی به حاشیه‌ها:
    مردم را به دین خدا بدبین نکنیم
    عزت‌الله ضرغامی حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۸ را رد کرد و در پاسخ به حاشیه‌های اخیر در حرف‌های پُرتیتری گفت، کسی گمان نکند که می‌تواند زودتر از این هشت سال، آلترناتیو باشد. «هرکس تحریک می‌شود نگاه نکند» هم مرّ صریح دستورات شرعی و موضع امام خمینی(ره) است. راهی جز گفت‌وگو نداریم. عمل به سفارش رهبری در همراهی با مردم نباید اینقدر هزینه داشته باشد. مردم را نسبت به دین خدا بدبین نکنیم.
    به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عضو کابیته دولت سیزدهم اخیرا در جریان مباحثه با یک نماینده مجلس و انتشار ویدیویی از زنان دف‌نواز و اظهارات او در حیاط هیأت دولت مبنی بر این‌که «دیگر نمی‌شود آنقدر سختگیری کرد و من به آن آقایی که اشکال می‌گیرد و رفتارها و برخوردهای تند می‌کند می‌گویم که اگر تحریک می‌شود، نگاه نکند.» با حاشیه‌هایی مواجه شد. او حالا ‌ مطلبی را در فضای مجازی مطلبی با عنوان «جهاد تبیین» منتشر کرده که در آن با این یادآوری که به شبهات و ابهامات مطرح شده در فضای رسانه‌ای پاسخ داده است، نوشت: «نیمه‌شب گذشته پس از سفر طولانی به «داراب» و «فسا»، زمانی که به تهران بازگشتم، احساس کردم نوشتن این چند جمله ضروری است. بیان این دیدگاه‌ها برای میراث فرهنگی ناملموس و توسعه‌ی گردشگری به شدت لازم و مرتبط است.»
    ضرغامی همچنین پس از آن‌که برخی اظهاراتش را برای «جذب قشر خاکستری جامعه» تعبیر کردند، ‌ متنی را در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: «در جذب قشر خاکستری باید بگویم که من خودم جزو قشر خاکستری هستم و به آن افتخار می‌کنم و با کسانی که خودشان را قبّه‌ی نور دانسته و دیگران را رنگ‌بندی می‌کنند، مرزبندی دارم. ملت از این رنگ‌بندی‌ها خیری ندیده است!
    در مورد انتخابات بدانید که اجمالاً ریاست جمهوری در ایران دو دوره‌ای است؛ در سال ۱۴۰۸ من هفتاد سال دارم و مناسب این مسؤولیت نیستم. نه شورای نگهبان صلاحیت من را احراز می‌کند و نه دیگر علاقه‌ای به قضاوت آنان در مورد خودم دارم.