سرمقاله

آشفتگی در سیاست‌گذاری ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4388  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 11 بهمن 1401
    هرآنچه از خودرو شیائومی MS11 می‌دانیم
    شیائومی یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌ها در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند است اما اخیراً وارد صنعت خودرو شده و محصول جدید آن یعنی MS11 یا مودنا در آینده راهی بازار خواهد شد. به تازگی جزئیات جالب این خودرو افشا شده است.
    دیگر مرزهای بین سازندگان خودرو و گوشی‌های هوشمند به وضوح قبل نیست. برخی خودروسازان چینی همچون نیو و جیلی در حال توسعه گوشی‌های هوشمند هستند و در همین زمان برخی تولیدکنندگان مشهور گوشی‌های هوشمند نیز وارد صنعت خودرو می‌شوند. با شیائومی MS11 آشنا شوید، یک سدان برقی که قرار است از سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ راهی بازار خودروی چین شود. به تازگی تصاویری از خودروی جدید شیائومی لو رفته است. در تصاویر یاد شده جزئیات زیادی به چشم می‌خورند و به احتمال زیاد تصاویر MS11 واقعی بوده و رندرهای دیجیتالی نیستند. شیائومی در سال ۲۰۱۰ در پکن تأسیس شده و در ابتدا فقط به ساخت گوشی‌های هوشمند می‌پرداخت اما در طول این سال‌ها وارد تجارت‌های زیادی از جمله تولید تلویزیون، بلندگوهای هوشمند، جاروبرقی‌های رباتیک و حتی لوازم آشپزخانه همچون مخلوط‌کن شده است. پس ‌تولید خودرو هم یک تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. مخلوط‌کن و خودرو! هر دو از موتورهای برقی استفاده می‌کنند!
    شیائومی MS11 جدید از یک لیدار در بالای شیشه جلو و دوربین در بالای شیشه عقب سود می‌برد. دستگیره‌های درب موسوم به پاپ اوت و فریم مشکی اطراف پنجره‌ها جزو دیگر موارد قابل‌تشخیص هستند. ظاهر کلی خودرو نیز جمع‌وجور و نسبتاً اسپرت احساس می‌شود. بخش خودروسازی شیائومی در سال ۲۰۲۱ و در منطقه توسعه اقتصادی و تکنولوژیک پکن تأسیس شده است. شیائومی به تولید خودرو توسط کارخانه خود بوده و علاقه‌ای به سپردن کارها به شرکت‌های قراردادی ندارد. ساخت یک کارخانه نیز از اواسط سال ۲۰۲۲ شروع شده است. گفته می‌شود ظرفیت ابتدایی تولید خودرو در کارخانه یاد شده ۱۵۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود اما در آینده نزدیک به ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. شیائومی همچنین یک کمپانی دیگر را به منظور تمرکز روی تکنولوژی خودران تأسیس کرده است.
    اما خودروی شیائومی MS11 (مودنا) از باتری‌های تولیدی شرکت‌های کاتل و بی وای دی استفاده خواهد کرد. پیشرانه برقی اما توسط خود شیائومی تولید خواهد شد هرچند خودروساز موردبحث اولین سازنده گوشی هوشمندی نیست که پیشرانه‌های برقی می‌سازد. هواوی که آن‌هم به خاطر تجارت گوشی هوشمند و شبکه‌های مخابراتی شناخته می‌شود در زمینه تولید و فروش پیشرانه‌های برقی به خودروسازان فعالیت می‌کند. شایان ذکر است نام MS11 یک کد برای محصول جدید شیائومی بوده و احتمالاً نام مودنا برای آن انتخاب خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودروی بدون آلایندگی استفاده از سیستم ترمز با روتورهای بزرگ و کالیپرهای برمبو خواهد بود. در مرکز رینگ‌های MS11 هم لوگوی MI شیائومی دیده می‌شود. باید منتظر ماند و دید خودروی جدید شیائومی با چه استقبالی از سمت مشتریان مواجه خواهد شد.