صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4629  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 16 بهمن 1401
    مجید انصاری با اشاره به پیام اخیر رهبری:
    فضای اجتماعی آرامتری در کشور ایجاد می‌شود
    یک عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: دستور اخیر رهبری می‌تواند فضای اجتماعی آرامتری را در کشور ایجاد کند و امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که با سعه صدر بیشتری انتقادات و اعتراضات شنیده شود.
    مجید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات قابل توجهی از متهمان و محکومان اعتراضات اخیر اظهار کرد: این موضوع خبر خوشحال کننده‌ای است و امیدوارم سرآغاز الفت و همبستگی بیشتری در جامعه شود.
    وی در ارتباط با تاثیر این موضوع و کاهش گسست‌های اجتماعی ایجاد شده در جامعه و ارزیابی‌اش از این موضوع گفت: این خبر برای مردم به ویژه خود محکومان که در زندان هستند و همچنین خانواده‌هایشان که در این ایام دچار سختی شدند خبر خوشحال کننده‌ای است.
    وی با بیان این‌که «هر مشکلی که برای هر یک از هموطنان‌مان به وجود آید موجب ناراحتی و نگرانی است»، اظهار کرد: در جریان اعتراضات اخیر همانطور که مسئولان بارها تاکید کردند و در ارتباط با آن وعده داده بودند باید بین معترضین و اقلیت محدودی که سعی داشتند با انحراف اعتراضات دست به انجام اقدامات خرابکارانه و براندازانه کنند و از موج اعتراضات به حق مردم سواستفاده کنند فرق قائل شد.
    این عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که «باید در کشور زمینه برای شنیدن اعتراضات، انتقادات و گله‌ها فراهم شود»، اظهار کرد: مردم به دلایل مختلف نسبت به وضعیت موجود کشور اعتراضاتی دارند؛ عده‌ای به وضعیت اقتصادی کشور گله دارند. عده‌ای نیز به سیستم مدیریت و حکمرانی کشور. بخشی نیز به سیاست‌های خارجی کشور و همچنین نوع برخی از برخوردها در داخل اعتراض دارند. دانشجویان و جوانان نیز دغدغه‌های آینده خود را دارند و خواهان فراهم شدن اشتغال و مسکن و کسب آزادی‌های بیشتر هستند. خانم‌ها نیز به دلایل مختلفی به برخی از مسائل اعتراض دارند و باید به این اعتراض‌ها توجه کرد و آن‌ها را شنید.
    وی با بیان این‌که «در این ارتباط شاهد وقوع اعتراضاتی در شهرهای مختلف کشور بودیم»، گفت: البته در برخی از اعتراضات خشونت اعمال شد و افرادی نیز از این وضعیت سواستفاده کردند. از همان ابتدا درخواست بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی این بود که تا آنجایی که امکان دارد مسئولان نظام با این اعتراضات با سعه صدر و بردباری برخورد کنند و تا حد امکان از صدور محکومیت برای معترضین خودداری شود. احیانا اگر جرمی اتفاق افتاده است باز هم سعی کنند که نهایت تخفیف را در مورد مجرمان اعمال کنند. زندانی شدن افراد مشکلاتی را برای خود آن‌ها و خانواده‌های‌شان ایجاد می‌کند و فضای مطلوبی در جامعه ایجاد نخواهد کرد.
    وی گفت: دستور اخیر رهبری می‌تواند فضای اجتماعی آرامتری را در کشور ایجاد کند و امیدوارم شرایط کشور به سمتی برود که با سعه صدر بیشتری انتقادات و اعتراضات شنیده شود و در کنار آن راهکارها برای حل مسائل ارائه شود و ما به سمت اصلاح امور پیش برویم و کشور نیز به گونه ای اداره شود که سطح رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند و مشکلات زندگی برای مردم کمتر شود.
    این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که «انتظارات در جامعه متنوع و متکثر است و باید جهت برآورده شدن آن تلاش کنیم»، گفت: نسل جوان امروز دیدگاه‌ها و خواسته هایش از لحاظ ماهوی با نسل‌های پیشین متفاوت است. این خواسته‌ها باید به رسمیت شناخته شود و باید به سمتی برویم که نزدیکی بیشتری بین نسل‌ها ایجاد شود. ان‌شالله در آینده باپیوند نسل‌ها و افزایش همفکری بین آنها بتوانیم مشکلات موجود کشور را راحت‌تر و سریعتر رفع کنیم.
    انصاری همچنین با تاکید بر این‌که «این شرایط جامعه باید شرایط پویا و پر نشاطی شود» تصریح کرد: در این زمینه بسیار مهم است که در راستای رفع تنش‌ها با دنیا و کشورهای همسایه قدم برداریم و در راستای توسعه مشارکت اقتصادی و سیاسی در جامعه تلاش بیشتری صورت بگیرد.
    وی همچنین با تاکید بر این‌که «آزادی‌های مدنی باید در جامعه افزایش پیدا کند»، تصریح کرد: از قوه قضائیه به خاطر این پیشنهاد و موافقت رهبری با آن تشکر می‌کنیم و امیدوارم این موضوع سرآغاز الفت و همبستگی بیشتر در کشور شود.