صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4642  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 16 بهمن 1401
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خبر داد
    افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ بهای خدمات شهرداری در پایتخت برای ۱۴۰۲
    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ بهای خدمات شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد. محمد آخوندی در پایان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: آنچه که امروز مورد بررسی شورا قرار گرفت بهای خدمات و عوارض در حوزه‌های مختلف برای سال آینده بود که از امروز آغاز شد. لذا عوارض ۲ حوزه خدمات شهری و حمل و نقل بررسی و به تصویب رسید.
    وی ادامه داد: شهرداری در حوزه‌های مختلف لوایحی را ارائه کرده که در کمیسیون‌های مشترک این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در مورد عوارض قبور موضوعی هنوز در کمیسیون مشترک بررسی نشده البته ممکن است به شورا ارائه شده باشد و در نوبت بررسی باشد اما آنچه که در خبرها عنوان شده مورد تأیید شورا نخواهد بود. خدماتی که در آرامستان‌ها ارائه می‌شود چیز جدیدی به آن اضافه نشده و بهای خدماتی وجود دارد که به صورت سالیانه افزایشی را خواهد داشت.رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: در جلسه امروز نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک پیشنهاد شهرداری ۲۵ درصد بود که نهایتا شورا با ۲۰ درصد موافقت کرد. در سایر حوزه‌ها نیز افزایش‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بود در حالیکه طبق قانون، افزایش مطابق نرخ تورم سالیانه بوده اما شورا با نگاه مردم محوری افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد را مد نظر قرار داد.
    در همین حال اما معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: سازمان بهشت زهرا(س) هیچ مبلغی را تحت عنوان عوارض قبور از شهروندان دریافت نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، حسین نظری در پایان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دریافت عوارض از محل قبور و اعداد و ارقامی مبنی بر دریافت عوارض سالانه به مبلغ ۱۶۴ هزار تومان برای هر قبر و حدود یک میلیون تومان تحت عنوان مقبره‌ها، گفت: به هیچ عنوان ما عوارضی در قالب این مواردی که مطرح شده نداریم. بنای ما این است که تحمیل جدیدی در حوزه خدمات شهری برای شهروندان نداشته باشیم و این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد. وی افزود: از گذشته و تا به امروز در قالب بهای خدمات هزینه‌ای بر اساس مصوبه شورا از خانواده متوفیان در هنگام دفن و کفن امواتشان دریافت می شد که این رویه از سنوات پیش بوده و خواهد بود و به جز مبلغ تحت عنوان بهای خدمات؛ شهرداری تهران بنایی برای دریافت پول در قالب عوارض و ... ندارد.