سرمقاله

بی فرهنگی یا پارادوکس فرهنگی؟ ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4876  |  صفحه ۵ | حوادث  |  تاریخ: 20 بهمن 1401
    تشریح طرح رویداد راه با حضور اصحاب رسانه
    معاون رویداد سازمان هیئات و تشکل های دینی کشور: در رویداد راه، هیات‌های مطذهبی به عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های مردمی برای حل مسائل کشور فراخوانده می ‌شوند. به گزارش رواق البرز،‌ رضا کریمی معاون رویداد سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور با اشاره به ظرفیت مردمی موجود در هیئات مذهبی، درخصوص رویداد راه، اظهار کرد: در رویداد راه با توجه به شرایط روز و مشکلات استان موضوعاتی انتخاب و برای ایده پردازی از تمام هیات و کانون‌های فرهنگی به صورت فراخوان دعوت می‌شود. وی افزود: در مرحله اول پیش رویدادی برگزار و از بین ایده‌های ارسالی تعدادی مشخص انتخاب می‌شود و در مرحله بعدی رویداد راه، به مدت ۲ تا ۳ روز میزهای ایده پردازی با حضور ۴ نفر از هر هیات شکل می‌گیرد و جریان راهنمایی و ارتقای کمی و کیفی ایده‌ها توسط منتورهای برجسته‌کشور انجام و ایده‌ها پخته‌ترمی شود. هرمیزی فرصت ارائه ایده داده می‌شود و در نهایت پس از داوری نهایی، نمره بندی و ایده‌های برتر معرفی می شود. معاون رویداد سازمان هیئات و تشکل‌های دینی حمایت از ایده‌ها را از مهمترین ویژگی‌های رویداد راه ذکر کرد و گفت: در کنار ایده پردازی حمایت از ایده‌ها صورت می‌گیرد؛ به دلیل اینکه ایده‌ها مسئله نهادهای مختلف هستند، مشارکت این‌ها را برای حمایت از اجرای ایده‌ها جذب خواهیم کرد و به این ترتیب ظرفیت هیات را برای حل مسائل کشور به کار‌می‌گیریم.
    وی افزود: رویداد راه در استانهای تهران و خراسان رضوی به صورت پایلوت برگزار شده و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است و استان البرز سومین استانی‌است که رویداد راه را برگزارمی‌کند‌.حل مسائل محلات، تقویت نشاط و افزایش انسجام اجتماعی محلات سه محور رویداد راه در استان البرز است.
    کریمی با اشاره به جمعیت مخاطب و ظرفیت‌گسترده مردمی در هیات‌های مذهبی، گفت: هیات‌ها ظرفیت‌های خوبی برای حل مسائل دارند و ما به وسیله رویداد راه هیات‌ها را پای حل مسائل مختلف محلات می آوریم.
    وی با بیان اینکه ایده‌های هیئات‌ها صرفا به صورت شعاری و نمایشی باقی نخواهد ماند؛ افزود: همانطور که ایده‌های برتر در استان تهران و خراسان اجرا شد، ایده‌های برتر در البرز هم تبدیل به طرح شده و اجرا می شود. در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه شتاب دهی و قدرت دهی به این رویداد را بر عهده دارد‌.
    کریمی با اشاره به اینکه هیت‌ها تشکلات مردمی و زنده و فعال کشور هستند که می توان از ظرفیت آنها برای حل مشکلات جامعه بهره برد؛ گفت: طبق آمار ۸۶ درصد مردم ایران حداقل سالی یکبار هیات می‌روند. در مورد رویداد راه هیات‌ها با توجه به نفوذ و ظرفیتشان، به عنوان حلقه میانی مردم و حاکمیت در مقام مطالبه گری قرار می‌گیرند.
    وی افزود: هیات‌ها سکوی حل مسئله هستند و جوانان بسیاری از جامعه را پوشش می دهند. هیات‌ها یکی از بهترین نهادهای مردمی هستند که ایده و توان حل مسائل کشور را دارند که اگر ظرفیت‌های حاکمیتی از آنها پشتیبانی کند، می توانند در این حوزه بسیار موثر باشند.