سرمقاله

بی فرهنگی یا پارادوکس فرهنگی؟ ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 4878  |  صفحه ۵ | حوادث  |  تاریخ: 20 بهمن 1401
    نجام بیش از 3500 پروژه در کشور توسط شرکت آب و خاک پارس
    مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور(پارس) مستقر در استان البرز گفت: طی ۳۰ سال خدمت، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه مختلف بزرگ و متوسط کشور توسط شرکت آب و خاک پارس در استان های کشور به سرانجام رسیده است. به گزارش خبرنگار ما (مهشید سلیمان گرمابکی)- محمد علی قاسمی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام شهدای والا مقام میهن اسلامی اظهار کرد: شرکت آب و خاک پارس کشور در سال ۱۳۷۰ با هدف محرومیت زدایی در زمینه انجام فعالیت ها و اقدامات زیربنایی بخش کشاورزی تاسیس شده است.
    وی ادامه داد: در طول بیش از ۲۰ سالی که از عمر شرکت خدمات آب و خاک کشور پارس می گذرد، در جای جای کشور منشا خدمات بی شماری بوده و همچنان تداوم دارد.
    وی با بیان اینکه این شرکت سهم عمده ای در فعالیت های زیر بنایی و به ویژه فعالیت های زیر بنایی آب، خاک و کشاورزی عهده دار بوده است؛ اعلام کرد: نمونه های آن فعالیت های طرح بزرگ ۵۵۰ هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری در استان خوزستان، انجام طرح های حوزه های گرمسیری، پروژه های حوزه کشتی سازی سیستان و غیره است.
    قاسمی خاطرنشان کرد: به طور کلی از شرقی ترین نقاط کشور در استان سیستان و بلوچستان تا غربی ترین نقاط و از شمال به جنوب و در تمام استان های کشور اثراتی از پروژه های مختلف دارد. وی به انجام بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه مختلف بزرگ و متوسط کشور توسط شرکت آب و خاک پارس در استان های کشور اشاره کرد و گفت: بدین ترتیب به عنوان بازوی توانمند بخش کشاورزی در عمر ۳۰ ساله خود خدمت رسانی فراوانی انجام داده است.
    مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور با بیان اینکه رسالت ما بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک کشور است افزود: در این راستا تلاش می کنیم در این زمینه در کنار رویکردهایی که وزارت جهاد کشاورزی و نظام در حوزه آب و خاک دارد، نقش آفرینی داشته باشد.
    مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور(پارس) مستقر در استان البرز با اشاره به فراز و فرودهایی که این شرکت پشت سر گذرانده است، تصریح کرد: در سال ۹۲ شرکت به بخش خصوصی واگذار شد و به دلیل عدم تعهدات سهام داران قبل، شرکت در پایان سال ۹۹ به بخش دولتی واگذار شد و در این مدت سعی شده بهبودهایی در حوزه مختلف کاری انجام دهد.
    قاسمی بزرگترین دستاورد شرکت طی سالیانی که فعالیت داشته است را نه فقط انجام پروژه های مختلف در سراسر کشور است بلکه تربیت متخصصینی که در شرکت های مختلف اجرایی و مشاوره ای در حال خدمت رسانی و فعالیت در حوزه فعالیت های زیربنایی و بخش هستند دانست و گفت: در خصوص شرایط شرکت در زمانی که به بخش خصوصی واگذار شده بود، درکنار عدم رضایت کارفرمایان از روند اجرای پروژه ها، عدم تامین نقدینگی، عدم تعیین تکلیف پروژه ها، عدم برنامه ریزی و عدم رضایت سایر ذینفعان مانند بازاریان، کارکنان و معوقات پرداخت حقوق و سنوات پرسنل و ... را به همراه داشته است.
    وی ادامه داد: پس از بازگشت مجدد شرکت به بخش دولتی امروز تامین نقدینگی برای اجرای پروژه ها، تعیین تکلیف پروژه های معطل مانده و پرداخت معوقات و .... انجام شده است.
    این مسئول با بیان اینکه اکنون هیچ پروژه غیر فعالی در شرکت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ماهیت شرکت تعامل با بازار است و ۲۵ پروژه معطل مانده تعیین تکلیف شد. معوقات پرسنلی و سنوات همکاران بازنشسته پرداخت شد، ضمن اینکه این سنوات در حال به روز رسانی است.
    مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور(پارس) مستقر در استان البرز گفت: در حوزه ماشین آلات ۱۵۰۰ ماشین مختلف به طور مستمر تعمیر و بازسازی می شوند.
    وی با اشاره استقرار باغ موزه ماشین آلات کشاورزی و عمرانی در این شرکت، متذکر شد: دانشجویان، دانش آموزان و کلیه افراد جامعه می توانند از باغ موزه بازدید داشته باشند و در کنار آن با ماشین آلات کشاورزی و عمرانی آشنا شوند