سرمقاله

محمدعلی وکیلی / تغییر از چه نقطه ای؟

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل به مناسبت عید فطر
  • پخش تازه‌ترین تاک‌شوی تولیدی ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی
  • اعلام جوایز سومین جشنواره رساله برتر مهندسی برق با حمایت ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 515  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 12 آذر 1401
    دادستان کل کشور:
    باید کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید است، نه امروز امکانش هست

    دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

    حجت الاسلام والمسلمین منتظری «دادستان کل کشور» شامگاه ۱۰ آذر، در نشست «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل کشور «جهاد تبیین»  است و اساس دین هم از ابتدا تبیین بوده و پیامبر (ص) پیامبرِ تبیین است و قرآن یکی از نام‌هایش تبیان و این کتاب، کتابِ تبیین است.

    حجت الاسلام والمسلمین منتظری به ترکیبی بودن تهاجم فعلی دشمنان نظام و انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز ما با صحنه ای مواجه هستیم که ترکیبی از موضوعات متعدد است؛ جنگ ترکیبی که امروز دشمن برای ما رقم زده و به شدت روی آن کار می‌کند، اتاق‌های فکر، انسان‌های متفکر و دانشمند، هزینه‌های بسیار زیاد، هماهنگی بین بخش‌های مختلف صهیونیزم، آمریکا، اسرائیل، آلمان و فرانسه که موارد اصلی این جنگ هستند.

    وی ضمن تبیین موضوعات جنگ ترکیبی اظهار کرد: این جنگ ترکیبی از موضوعات مختلفی تشکیل شده و آمیخته از جنگ سیاسی، جنگ سایبری در فضای مجازی، جنگ خبررسانی جعل و دروغ، جنگ دیپلماسی و بهم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران و برخی کشورهای همسو، جنگ فرهنگی (که سال هاست شروع شده و مقام معظم رهبری هم سال‌های گذشته هشدار دادند اما متأسفانه مسوولین توجه کافی نداشتند)، ایجاد تضاد دینی و قومی و مذهبی (دشمن به شدت دنبال ایجاد اختلاف و تضاد بین ادیان و مذاهب مختلف در کشور است.

    دادستان کل کشور در خصوص تلاش دشمنان برای ایجاد مشکلات بین المذاهبی بیان کرد: دشمنان تلاش می‌کنند که بحث تضاد بین سنی و شیعه را تشدید کنند و یکی از آن ترکیبات، جنگ ترکیبی است؛ حتی عباراتی که بعضی‌ها در خطبه‌های نماز جمعه‌شان بیان می‌کنند را می‌دانیم که از کجا دارد این خطوط به اینها القا می‌شود.

    تلاش و فشار مستمر دشمنان به منظور فشار اقتصادی بر ملت ایران

    وی ادامه داد: جنگ اقتصادی که سال هاست بر این کشور تحمیل شده را در سال‌های اخیر تشدید کردند؛ بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برمی گردد و در کنار مشکلات درونی اقتصادی، به جنگ اقتصادی برمی گردد.

    وی به تلاش و فشار مستمر دشمنان به منظور فشار اقتصادی بر ملت ایران پرداخت و یادآور شد: در مسأله اقتصادی آنچه که آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای غربی در توانشان هست و آنچه که برایشان مقدور هست، این است که تا می‌توانند فشار اقتصادی به مردم کشورمان وارد کنند. اگر مشکلات اقتصادی را می‌بینید، این را بدانید که یک قسمت قابل توجه از این مشکلات اقتصادی ما ناشی از همین جنگ اقتصادی ست.

    وی گفت: یکی دیگر از موضوعات جنگ ترکیبی، جنگ نظامیست و ملاحظه کردید که آن مردک آمریکایی رسماً گفت که "امروز در بین مردم اسلحه توزیع شده است" و این بخشی از کشفیات ماست که غالب این سلاح‌های مکشوفه ساخت آمریکاست.

    وی به کادرسازی اقلیم کردستان عراق به منطقه خراب کاری در کشورمان پرداخت و افزود: در یک نقطه‌ای از اقلیم کردستان عراق پایگاه می‌گذارند و عده ای را تربیت می‌کنند و آموزش می‌دهند، عده ای را در داعش، طالبان و... می‌فرستند و در داخل کشور و حادثه حرم شاهچراغ را به وجود می‌آورند.

    حجت الاسلام والمسلمین منتظری بر ضرورت دشمن شناسی و مجهز کردن خود برای مقابله با دشمنان تأکید کرد و افزود: در جنگ نظامی یکی از موفقیت‌ها این است که بتوانیم نقشه دشمن مقابل را بشناسیم و متناسب با آن بتوانیم آفند یا پدافند داشته باشیم، امروزه من و شما روحانیون باید تمام این جزئیات را بدانیم و متناسب با شرایط خود را مجهز کنیم.

    وی با بیان این که امروز دشمن اصلی ما اسرائیل است و هدفش ایجاد شکاف برای هر کسی به نحوی است، گفت: آنچنان رهبر معظم انقلاب بصیرت دارند و اطلاعات دقیق به ایشان می‌رسد که ملاحظه می‌کنید در طول این سی سال چگونه عمل می‌کردند؛ آنچه از نظر ایشان مصلحت باشد، حتماً اقدام می‌کنند.

    دادستان کل کشور تصریح کرد: شما شاید تصور کنید قوه قضائیه در خصوص بحث بی حجابی بیخیال نشسته و سکوت کرده ایم، در حالی که از اون روزی که این بحث مطرح شد، دشمن به دنبال این بود که گام به گام قدم بردارد و یکی از گام‌ها، بحث فرهنگی بود و یکی از مصادیق آن، همین کشف حجاب زن‌ها بود و قطعاً اگر برخورد صورت بگیرد، این گام اول بوده و امروز دشمن دارد از یک جنگ ترکیبی که یکی از مصادیقش مسأله زن است، اقدام می‌کند.

    وی گفت: این شعار زن زندگی آزادی تصور می‌کنید بی حساب و کتاب بوده؟ اکنون هم دشمن در همین هفته گذشته بحث حقوق بشر را کلی زد و تلاش کردیم از این مجموع کشورهایی که در این شورا بودند، تلاش فراوان کردیم تا تعداد کسانی که رأی مثبت می‌دهند، کاهش پیدا کنند، کارهایی شد که رأی مثبت به پانزده شانزده تا هم نرسد اما ظرف دو روز رفتند با کشورهایی که می‌توانستند صحبت کردند و این رأی را به بیست و پنج رساندند چراکه مساله حقوق بشر را دارند مطرح می‌کنند.

    حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: دشمنان بعد از مبحث حقوق بشر، مساله زن را علیه نظام جمهوری اسلامی در جهان مطرح خواهند کرد؛ ما بایستی که در رابطه با این توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن، یک برنامه جامع و کاملی را ببینیم.

    وی در خصوص فیلترینگ گفت: بنده امروز هم پای مسأله فیلتر کردن‌ها ایستادم و خیلی فحش خورده ام؛ ما امروز یک وی پی ان را می‌بندیم، بلافاصله با روش دیگر آن هم از خارج از کشور در اختیار قرار می‌گیرد. یا بایستی کلاً فضای مجازی را ببندیم که نه مورد تأیید مسؤولین عالی نظام هست، نه امروز امکانش هست.

    دادستان کل کشور تصریح کرد: در مورد مسأله حقوق عامه که دامنه گسترده ای دارد و دستگاه قضا هم در صیانت این حقوق مسوولیت دارد، بنده جدی این مسأله را دنبال کرده ام و بسیار مصادیق گسترده ای دارد؛ چون این حقوق عامه قانونی نداشت، آیین نامه ای برای آن تنظیم کردیم. این مساله فراقوه ایست و تنها به قوه قضاییه ارتباط ندارد.