سرمقاله

محمدعلی وکیلی / تغییر از چه نقطه ای؟

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 519  |  اخبار آنلاین  |  تاریخ: 12 آذر 1401
    تأکید استاندار قزوین بر گسترش مشارکت ایرانسل در توسعه استان / چهار سایت جدید 5G در قزوین افتتاح می‌شود

    استاندار قزوین در دیدار با مدیرعامل ایرانسل، بر گسترش مشارکت ایرانسل در توسعه این استان تأکید کرد. مدیرعامل ایرانسل امروز همچنین با معاون عمرانی استاندار و مدیران ارشد استان، دیدار و گفت‌وگو و از «مرکز فناوری و نوآوری سینتک (Syntech)» دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز بازدید کرد.

    به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، صبح و بعدازظهر امروز چهارشنبه 9 آذر 1401، طی سفری یک روزه به شهر قزوین، به همراه جمعی از مدیران ارشد ایرانسل، با مهندس محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

    در این دیدار که با حضور دکتر مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد، استاندار قزوین، اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در استان را ستود و از فعالیت‌های ایرانسل برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان قزوین، از جمله توسعه 48 کیلومتر فیبرنوری، تقدیر کرد.

    اعلایی همچنین با تشکر از توسعه پوشش نسل‌های مختلف شبکه تلفن‌همراه ایرانسل در سطح استان، ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود، خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایرانسل در طرح‌های توسعه‌ای اقتصاد دیجیتال استان، در موضوع‌های مختلف فرابخشی و بین‌بخشی، در قالب طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری و ارائه خدمت و محصول شد.

    مدیرعامل ایرانسل نیز در این دیدار، ضمن تشریح برنامه‌های آتی ایرانسل برای توسعه ارتباطی استان قزوین، از جمله برنامه توسعه چهار سایت جدید نسل پنج (5G) طی دو هفته آینده، تصریح کرد: در بحث توسعه زیرساخت‌های تحول دیجیتال، از جمله گسترش شبکه فیبرنوری، بسیار جدی هستیم.

    عباسی‌آرند همچنین به پیشرو بودن ایرانسل در توسعه شبکه نسل پنجم تلفن‌همراه، اشاره و تأکید کرد: ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار تعداد سایت‌های نسل پنج و سرعت اینترنت همراه در ایران است و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی و زیرساخت‌های کسب‌وکار دیجیتال در کشور را از جمله مهمترین برنامه‌های خود می‌داند.

    در این دیدار، همچنین مقرر شد تا نشست‌های مستمری برای پیگیری توافق‌های انجام شده، برگزار شود. در همین رابطه، بعدازظهر امروز، در نشستی که با حضور دکتر مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دکتر حجت‌الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، مهندس محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهندس سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان و دکتر مهدی صباغی شهردار قزوین، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مدیران ارشد ایرانسل برگزار شد، توافق شد تا در خصوص زمینه‌های مختلف مشارکت ایرانسل در طرح‌های توسعه استان، از جمله حوزه تولید محتوا و حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال، توسعه فیبرنوری، پروژه‌های شهر هوشمند و تحول دیجیتال در صنعت و کشاورزی و…، راهکارهای اجرایی و مدل اجرایی همکاری‌ها، طی نشست‌های آتی، پیگیری و نهایی شود.

    مدیرعامل ایرانسل امروز همچنین با دکتر حجت‌الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان قزوین نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، ضمن ارائه گزارش وضعیت شبکه ایرانسل در استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در استان تشریح و برنامه‌های همکاری مشترک برای گسترش کمی و کیفی پوشش شبکه ایرانسل در استان قزوین، بررسی شد. 

    مدیرعامل ایرانسل در بخش دیگری از برنامه امروز خود، از «مرکز فناوری و نوآوری سینتک» دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کرد و ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهشی و نوآوری‌های انجام شده در این مرکز، با تعدادی از جوانان دانشجوی فعال در این مرکز نیز گفت‌وگو کرد. 

    در این بازدید که با حضور دکتر اسماعیل زینالی خسرقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مدیران مرکز سینتک این دانشگاه انجام شد، مدیرعامل ایرانسل از پروژه خودروی برقی این دانشگاه نیز بازدید کرد و فرصت‌های همکاری مشترک فی‌مابین بررسی شد.