سرمقاله

آقای علی‌اف! ایران، ارمنستان نیست ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5422  |  صفحه ۴ | فرهنگ و هنر  |  تاریخ: 02 اسفند 1401
    وام ۲۰ میلیونی برای خرید صنایع‌دستی
    معاون صنایع‌دستی کشور از تخصیص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی، به‌ منظور افزایش تقاضا و تشویق خرید صنایع‌دستی خبر داد. به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی،‌ مریم جلالی ـ معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی کشور ـ روز دوشنبه، یکم اسفندماه ۱۴۰۱ و در پایان سفر چندروزه خود به استان یزد به‌ منظور شرکت در جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، در تشریح وضعیت صنایع‌ دستی کشور گفت: از آنجا که حدود ۷۵ درصد بانوان در ابتدا و انتهای زنجیره تولید و مصرف‌ صنایع‌دستی قرار می‌گیرند، ما می‌توانیم برنامه‌های خوبی برای حمایت و ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این حوزه داشته باشیم.
    جلالی توضیح داد: در راستای حمایت از صنایع و ایجاد اشتغال، تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به تولیدکنندگان صنایع‌دستی، کارآفرینان صنایع‌دستی تعلق پیدا می‌کند و فعالان این عرصه می‌توانند بدون تضامین عجیب‌وغریب و به‌راحتی از تسهیلات استفاده کنند. از طرف دیگر یک وام ۲۰ میلیونی خرید صنایع‌دستی در نظر گرفته‌ شده است تا تشویق تقاضا برای خریداران صنایع‌دستی باشد، این کارت توسط صندوق کارآفرینی امید طراحی‌ شده که افراد می‌توانند برای خرید شب عید و هدایا از آن استفاده کنند و صنایع‌دستی خریداری کنند. همچنین همه دستگاه‌ها موظف شدند هدایای نوروزی و خریدهای خود را از صنایع‌دستی داشته باشند. این موارد از حمایت‌های قانون‌گذاران است زیرا قوانین است که حمایت از صنعت‌گر را موفق می‌کند.
    معاون وزیر با اشاره به حمایت‌های فرهنگی و توسعه از تولید و اشتغال در حوزه صنایع‌دستی افزود: تمام جایگاه‌های پست، ایستگاه‌های راه‌آهن و شهرداری‌ها نیز موظف شدند در مبادی ورودی همه شهرها بازارچه‌های صنایع‌دستی برای رونق فروش ایجاد کنند.
    جلالی گفت: از طرف دیگر برای خلق محصولات و ایجاد بازارچه‌ها باید محصولات کاربردی در آن وجود داشته باشد، لذا برای شناسایی و خلق آثار جدید به پارک‌های علم و فناوری و خانه‌های خلاق کمک کردیم تا در تولید محصول کمک کنند و محصولات جدید در حوزه صنایع‌دستی بر اساس اصالت‌ها و ریشه‌های صنایع‌دستی تولید کنند. درواقع محصولات تازه طراحی شود و این محصولات بتواند در سبد مصرف خانواده‌ها قرار بگیرد و با این اقدامات به دنبال این بوده‌ایم که از مهم‌ترین رکن تولید، عرضه و تقاضا حمایت داشته باشیم و حمایت‌ها را در این سه حوزه سامان دهیم.