سرمقاله

آقای علی‌اف! ایران، ارمنستان نیست ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5443  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 02 اسفند 1401
    در نشست خبری بررسی متروی کرج مطرح شد
    انتظار معجزه نداشته باشید!
    شهردار کرج گفت: باید بپذیریم شهرداری کرج در بین بسیاری از کلانشهرهای کشور با محدودترین منابع درآمدی مواجه است و بنابراین در تعریف و اجرای پروژه‌های عمرانی باید به این نکته کلیدی توجه داشته باشیم تا قولی ندهیم که از پس عمل به آن برنیاییم.
    مهرداد کیانی در نشست خبری آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج که در استانداری البرز برگزار شد، با تاکید بر اینکه تمرکز اصلی مدیریت شهری کرج بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی است، اظهار کرد: در صورت تامین منابع و رفع برخی مشکلات، امیدواریم بتوانیم دهه فجر سال آینده ایستگاه Q را به بهره برداری آزمایشی برسانیم.
    شهردار کرج ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته برای اینکار حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دنبال راهکارهایی برای تامین آن هستیم.
    کیانی با بیان اینکه باید اعتبار تخصیص یافته به این پروژه اصولی هزینه شود، گفت: در حال حاضر راه اندازی هر کیلومتر از این پروژه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این شرایط تامین آن ساده نیست.
    شهردار کرج اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه باید با نقدینگی که از طریق دولت تزریق می‌شود هماهنگ شویم تا بتوانیم بر اساس واقعیت‌ها و توان موجود به شهروندان قول بهره برداری از ایستگاه‌های جدید را بدهیم.
    وی ابراز کرد: نباید انتظار داشت تمام اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه یکباره تزریق شود، بلکه بدون شک تامین اعتبار در چندین مرحله صورت می‌گیرد و کار مرحله به مرحله پیش خواهد رفت.
    کیانی با اشاره به اینکه قطعا تجهیزات ایستگاه‌های مختلف به مرور زمان تامین و نصب می‌شود، گفت: برای تکمیل ایستگاه‌های مختلف نباید انتظار معجزه داشته باشیم ولی به شهروندان قول می‌دهیم تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه به کار بگیریم.
    رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری پروژه مدیریت شهری و شورای شهر است، تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای شورا و شهرداری کرج به حدی بود که ۱۳ عضو شورا در دهه فجر آزمایش تست گرم از آن داشتند.
    قاسم پور با بیان اینکه به تأخیر افتادن بهره‌برداری از این پروژه دلایل فنی و خاص خود را داشته تأکید کرد: در ابتدای شورای ششم صحبت از این بود که قطار شهری آماده است و سه روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد اما از این سه روز، روزهای بسیاری گذشت و اتفاقات فنی بسیاری رخ داد چون واقعیت این است بر خلاف وعده‌های داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تأمین نشده بود، ‌ایستگاه‌ها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود.
    وی یادآورشد: به نظر می‌آید که قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت در بیاید بدون آن که اصول فنی آن رعایت شده باشد.
    قاسم پور تأکید کرد: امروز فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج که جزء سیاست‌های اصلی شورای ششم است، با همدلی و پیگیری در آینده‌ای نزدیک آماده راه‌اندازی آزمایشی است.
    وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای همدلی از محوری‌ترین برنامه شورا و شهرداری کرج برای خدمت صادقانه به شهروندان است ضمن آنکه از انتقاد دلسوزانه نیز استقبال می‌کنیم.
    رئیس شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از اینکه دولت به تعهدات خود در قبال متروی کرج عمل نکرده است، گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متأسفانه تا به امروز به وعده‌ها عمل نشده است.
    رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملاً خروجی نخواهیم داشت.
    وی ابراز کرد: شاید بهره‌برداری ازایستگاه F و K ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان می‌دهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل‌ایستگاه‌های بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است.
    رئیس شورای شهر کرج گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ‌ایستگاه‌ها به صورت فنی به مرحله بهره‌برداری برسد.
    رئیس شورای اسلامی شهر کرج مسئول اضافه کرد: قطار شهری پروژه مدیریت شهری کرج است و از استاندار البرز به پاس همراهی با شهرداری و شورای شهر، قدردانی ویژه‌ای دارم.