کد خبر: 54689 | صفحه ۵ | جهان ورزش | تاریخ: 01 آبان 1404
تجلیل از برترینهای صنعت و معدن هرمزگان با حضور معاون رئیسجمهور؛
قاسمی خبر داد: افتتاح پروژههای بزرگ معدنی در شمال هرمزگان بهزودی
جمیله دبیری نیا، همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه هرمزگان با حضور معاون رئیسجمهور، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه هرمزگان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به نقش راهبردی صنایع و معادن در رشد اقتصادی گفت: هرمزگان با تکیه بر ظرفیتهای صنعتی و معدنی خود، به یکی از محورهای توسعه ملی تبدیل شده است.
خلیل قاسمی در حاشیه این مراسم، گفت: از 30 واحد صنعتی و معدنی برتر استان تقدیر شد.
فرآیند انتخاب از میان دهها واحد صنعتی و معدنی
به گفتهی قاسمی، این مراسم قرار بود در دهم تیرماه برگزار شود اما بهدلیل شرایط خاص و رخدادهای اخیر با چند هفته تأخیر انجام شد.وی افزود: در یک فرآیند بیش از چهار ماهه، فراخوان انتخاب واحدهای نمونه صادر شد و در نهایت از میان ۵۰ واحد صنعتی و معدنی که به مرحله نهایی راه یافتند، 30 واحد بهعنوان برگزیده انتخاب شدند.
رشد تولید و حفظ اشتغال، معیار اصلی انتخاب برگزیدگان
قاسمی با اشاره به شاخصهای ارزیابی عنوان کرد: رشد تولید، حفظ اشتغال، نوآوری در محصولات و پایداری تولید از مهمترین معیارهای انتخاب واحدهای نمونه بوده است.
این مسئول مطرح کرد: برخی از واحدها در کنار فعالیت تولیدی، در حوزه زیرساخت نیز اقداماتی انجام دادهاند و توانستهاند بخشی از نیاز خود به منابعی چون انرژی و آب را بهصورت مستقل تأمین کنند که این موضوع قابل تقدیر است.