کد خبر: 55599 | صفحه ۷ | ایران زمین | تاریخ: 21 آبان 1404
شهردار اصفهان:
تبدیل اتحادیه شهرداریهای کشور به نهادی مستقل ضروری است
شهردار اصفهان بر ضرورت شکلگیری «اتحادیه شهرداریهای کشور» برای پیگیری منسجم مطالبات مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: هر تصمیمی باید بر اساس حفظ استقلال شهرداریها از دولت باشد. علی قاسمزاده با اشاره به برگزاری «نشست شهرداران مراکز استانها» اظهار کرد: اینگونه نشستها میان شهرداران موجب تبادل تجربیات مثبت و تقویت روحیه همکاری میشود. هر شهری تجارب موفقی دارد که وقتی با دیگران به اشتراک گذاشته شود، برای بقیه منبع الهام خواهد بود. وی افزود: یکی دیگر از برکات این نشستها این است که از قدرت جمع برای حل مسائل شهری استفاده میکنیم. یک نفر قدرت محدودی دارد، اما وقتی جمعی برای حل مشکلات وارد میدان میشوند، توان آنها چند برابر میشود. شهردار اصفهان با اشاره به چالشهای مشترک شهرداریها با نهادهای مختلف گفت: «نشست شهرداران مراکز استانها» نخستین تجربه از دور جدید نشستهای شهرداران است و هرچند هنوز نمیتوان درباره میزان اثرگذاری آن قضاوت کرد، اما به عنوان نخستین تجربه بسیار مثبت بود؛ بهویژه اینکه مسئولان دولتی نیز در کنار شهرداران پای گفتوگو نشستند و این ارتباط با پیگیری وزارت کشور میتواند ثمرات ارزشمندی داشته باشد.