سرمقاله

آیا اقتصاد فروپاشیده است؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5801  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 08 اسفند 1401
    هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در زاهدان بکار خود پایان داد
    زاهدان  محمد  شکوهی  فر :هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مدیران و خبرنگاران در سینما هلال زاهدان برگزار شد. استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در این مراسم اظهارداشت: سه راهبرد بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در بخش های مختلف استان داریم زیرا سیستان و بلوچستان ظرفیت های فراوانی دارد و همه باید در کنار یکدیگر محرومیت ها را برطرف کنیم و با نگاه تولیدی کار را جلو ببریم تا در تمامی حوزه ها پیشرفت کنیم. محمد کرمی گفت: باید نگاه ها در سیستان و بلوچستان تولیدی و فرهنگ کار تقویت شود و همه با اتحاد و انسجام به یکدیگر کمک کرده و به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم.
    وی افزود: آموزش و پرورش یکی از موضوعات بسیار مهمی است که توجه به آن بسیار اهمیت دارد و باید روز به روز بر توانایی دانش آموزان افزوده شود.
    استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بحث تجارت در زمینه صادرات و واردات در این استان در حال گسترش است و در حوزه بخش کشاورزی استان محصولات بسیار خوبی وجود دارد و صنایع تبدیلی معادن و شیلات بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و بینش مردم تاکنون بسیاری از توطئه های دشمنان باطل شده و امروز خبرنگاران واسط بین مردم و مسوولان هستند زیرا خیلی ها تلاش می کنند تا خدمات نظام را بد جلوه دهند اما خبرنگاران با روشنگری می توانند نقشه آنان را نقش برآب کرده و به دشمنان اجازه سوء استفاده را ندهند.
    محمد سرگزی افزود: رسانه ها در سیستان و بلوچستان تا جایی که می توانند باید نمایانگر زیبایی ها و واقعیت های استان در بخش های مختلف باشند تا ذهن مردم کشور را نسبت به این استان تغییر دهند. وی اظهارداشت: در شاخصه های مختلف موضوع های جرم شناسی در کشور کمترین میزان جرم مربوط به سیستان و بلوچستان است اما متاسفانه در اذهان عمومی این موضوع برعکس است. نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور پررنگ اصحاب رسانه به عنوان مطالبه گر و پیگیر موضوعات مختلف استان در سفر مقامات ملی به سیستان و بلوچستان بسیار تاثیرگذار بوده و باعث ایجاد اتفاقات خوبی می شود. وی گفت: استاندار باید مدیران استان را مکلف کند تا هر سه ماه یکبار نشست خبری با رسانه ها برگزار و تورهای خبری مستند از مگا پروژه ها انجام شود تا همه مردم از اقدامات انجام شده توسط دولت مطلع شوند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهارداشت: خبرنگاران در طول سال انعکاس دهنده واقعیت های جامعه هستند و امیدواریم همچنان در مسیر درست حرکت کنند.
    علی سرگزی گفت: امروز اخبار دروغین دنیا را فراگرفته اما صداقت همیشه پیروز است و باید خبرنگاران با اخبار درست و دقیق اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنند.
    مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: فراخوان هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان در شهریوره ماه سالجاری در ۱۱ بخش شامل گزارش ( خبری، گزارش تحلیلی - توصیفی)، گزارش ویدئویی، یادداشت و سر مقاله، خبر، مصاحبه تفصیلی، عکس (مستند یا خبری)، تیتر، پوستر و اینفوگرافیک، طراحی و صفحه آرایی، طنز و کاریکاتور و موشن گرافیک منتشر شد.
    محمدهادی طهرانی مقدم گفت: ۱۷۷ اثر از سوی ۴۶ شرکت کننده به این جشنواره ارسال شد که ۶ اثر مقام اول، هفت اثر مقام دوم و ۱۰ اثر حائز رتبه سوم شدند.
    وی افزود: در بخش ویژه این جشنواره نیز ۲۰ اثر با ۱۳ شرکت کننده و سه نفر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
    مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیشترین اثر شرکت کننده در این جشنواره مربوط به بخش گزارش و کمترین در حوزه طنز بوده که باید با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری فعالیت در این بخش بیشتر شود.
    وی گفت: داوری این جشنواره را چهار داور ملی بر عهده داشتند.