سرمقاله

آیا اقتصاد فروپاشیده است؟ ‪/‬ پیمان مولوی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5827  |  صفحه ۱۱ | ایران و جهان  |  تاریخ: 08 اسفند 1401
    روسیه قابلیت هسته‌ای ناتو را زیر نظر دارد
    ولادیمیر پوتین گفت: مسکو باید به مذاکرات درباره مساله توانایی‌های هسته‌ای انگلیس و فرانسه بازگردد زیرا ناتو نشان داد به جای آنکه یک بلوک سیاسی باشد، یک بلوک نظامی است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی مسکو.کرملین.پوتین عنوان کرد: ما ابتدا انگلیس و فرانسه را جدی نمی‌گرفتیم زیرا ناتو اظهار کرده بود که تقریبا یک نهاد غیرنظامی است؛ اما اکنون مشاهده می‌کنیم که ناتو به جای آنکه به قول خودش یک بلوک سیاسی باشد، یک بلوک نظامی است؛ بنابراین ما مجبور هستیم تا به مذاکرات درباره مساله تواناهایی‌های هسته‌ای انگلیس و فرانسه بازگردیم.
    وی همچنین تاکید کرد که روسیه با مشارکت کشورهای عضو ناتو در بررسی معاهده استارت نو مخالفت نمی‌کند.
    پوتین با اشاره به این معاهده تصریح کرد: البته که کشورهای ناتو رسما به عنوان طرفی برای این معاهده محسوب نمی‌شوند و فقط دو طرف (روسیه و ایالات متحده آمریکا) وجود دارد. ناتو بیانیه‌ای را در این خصوص ایراد و در عین حال درخواستی را برای شرکت در این مذاکرات مطرح کرد. به هر حال اگر چنین چیزی رخ دهد، ما اهمیت نمی‌دهیم و به آن‌ها اجازه می‌دهیم که در گفت‌وگوها شرکت کنند.
    وی در ادامه تاکید کرد که نمی‌تواند تصور کند ارتش آمریکا، تاسیسات هسته‌ای روسیه را بازرسی کند درحالیکه خود این ارتش از رژیم کی‌یف حمایت می‌کند.
    رئیس‌ فدراسیون روسیه ضمن بیان اینکه کشورهای ناتو هم‌دست جنایات رژیم کی‌یف هستند، افزود: وقتی این کشورها چنین اقداماتی را در اوکراین انجام می‌دهند، من نمی‌توانم تصور کنم که ارتش آمریکا بخواهد از تاسیسات هسته‌ای ما بازرسی کند. چنین چیزی واقعا مضحک است.