سرمقاله

سوریه و پشیمانی کشورهای عربی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5841  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 09 اسفند 1401
    رئیس قوه قضائیه در نشست با کارکنان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی:
    می‌خواهیم از سرمایه گذاری حمایت کنیم
    رئیس قوه قضائیه گفت: می‌خواهیم به طور جدی از سرمایه گذاری حمایت کنیم و در این کار مصمم هستیم.
    حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته، ۸ اسفند در نشست با کارکنان، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی اظهار کرد: باید نسبت به بسیاری از موضوعات در کشور، به یک فهم و درک مشترک برسیم تا بتوان برای رفع مشکلات یا ارتقای موارد همکاری کرد. اگر پیرامون یک موضوع اختلاف نظر جدی موجود باشد نمی توان در جهت رفع آن تلاش کرد، نگاه به مسائل باید واحد یا حداقل به یکدیگر نزدیک شود.
    وی افزود: نمی توان همه مسائل را با هم به نحو مطلوب و احسن انجام داد و پیش برد. باید با توجه به شرایط و توان و نیرو اولویت ها مشخص شود البته نباید از غیراولویت‌ها غافل شد، اما توجه بیشتر باید به اولویت‌ها باشد.
    رئیس قوه قضائیه بیان کرد: بسیاری از موضوعات بر یکدیگر تاثیر دارند، لذا مسائل نباید بخشی دیده شوند، غفلت از برخی بخش‌ها ممکن است بر دیگر بخش‌ها تاثیرگذار باشد و ممکن است کار در بخش مورد نظر نیز پیش نرود و نتیجه مطلوب حاصل نشود.
    محسنی اژه‌ای افزود: باید تا حد ممکن بویژه موارد و مسائل و پدیده هایی که تاثیر و تاثر بر یکدیگر دارند مورد توجه ویژه باشند.
    وی خاطرنشان کرد: باید مشخص شود رابطه حکومت و بخش خصوصی چگونه است و اگر این رابطه مشخص نشود در تصمیم ها و مسیر دچار مشکل می شویم که در این راستا دولت باید تصدی گری را کاهش دهد و بیشتر هدایت و حمایت و نظارت داشته باشد.
    رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نگاه ما به پرداخت حقوق دولت و مردم چگونه است؟ گفت: اگر اقدامی می کنیم که از یک ناحیه خوب و ارزشمند است، باید سایر جهات نیز مورد توجه باشد و تنها به یک وجه قضیه نباید نگاه کرد، اگر قرار است کاری انجام شود که شایسته انسان ها باشد باید نفع همه در آن لحاظ شود.
    محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز باید برای حفظ سرمایه اصلی که همان انسان‌ها هستند و ارزش قائل شدن برای انسان‌های شایسته تلاش و تدبیر شود، امروز خیلی وقت‌ها کار به کسی سپرده می شود که کارآمدی ندارد و از طرفی گاهی اوقات افراد کارآمد و توانا دارای ضعف نیز هستند که این اشکال و ضعف نباید سبب شود این نیروی توانا به طور کامل از حیز انتفاع ساقط شود.
    وی تاکید کرد: بسیاری از افراد را از دست داده ایم و ممکن است از این به بعد نیز از دست بدهیم چرا که توانایی و نقاط ضعف بررسی وتوجه نشده است.
    رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خداوند به برخی امور توجه ویژه داشته اما ما از آنها عبور می کنیم گفت: وفای به عهد از لحاظ اخلاق اسلامی مهم است اما بسیاری اوقات ما به عهد خود پایبند نیستیم و وعده‌هایی می‌دهیم که نمی دانیم می‌توان به آن عمل کرد یا خیر، لذا باید ابتدا در نظر گرفت که آیا این وعده عملی است یا خیر؟ باید به وعده‌های خود صادق و ملزم باشیم و اگر این چنین باشد شرایط نیز متفاوت خواهد بود.
    وی با بیان اینکه شایسته‌سالاری باید به معنای واقعی اتفاق بیافتد، افزود: توجه به بخش خصوصی، تولید، حمایت از تولید داخلی، جهش تولید و .. چندین سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان بر آن تاکید دارند و همه نیز باید قائل به این موارد باشند.
    محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: باید نسبت به نحوه دخالت دادن مردم در امور به ویژه امور مربوط به مردم بازتعریف داشته باشیم، بدون تردید انقلاب ما انقلاب مردمی است و تا به امروز مشکلات اساسی کشور فقط با حضور مردم حل شده و هرجا مردم وارد صحنه شدند بزرگترین خطرات و تهدیدات دشمن با کمترین هزینه دفع شد.
    وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن در ۲۲ بهمن و فراخوان های دشمن گفت: دشمنان درصدد بودند که در ایام دهه فجر، مرتکب اقدامات ایذایی شوند اما شاهد بودیم که عنایت خداوند، شامل حال ما شد و مردم از قشرها و طبقات مختلف، با بصیرت و زمان‌شناسی، علی‌رغم مشکلات و گرفتاری‌ها و شیطنت‌های دشمنان، در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری پرشکوه داشتند.
    رئیس قوه قضائیه گفت: از فعالین اقتصادی که سلامت و صلابت اقتصادی دارند باید برای مشکلات این حوزه کمک گرفت، می خواهیم به طور جدی از سرمایه گذاری حمایت کنیم و در این کار مصمم هستیم. باید از افراد خبره و دلسوز در هر صنف و قشر و محله ای برای حل امور استفاده کرد و در صورت لزوم و نیاز به کمک نیز ما کمک لازم را انجام خواهیم داد.
    محسنی اژه ای تاکید کرد: امروز مصمم هستیم بویژه در مسائل خانوادگی و مالی و اختلافات شخصی و این قبیل موضوعات از خود مردم و اقشار  کمک بگیریم چراکه مردم خودشان می توانند به هم صنف و هم قشر خود کمک کنند.