سرمقاله

سوریه و پشیمانی کشورهای عربی ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5875  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 09 اسفند 1401
    کنگان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی آماده شود
    فرماندار شهرستان کنگان گفت: انتظار می‌رود با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، شهرستان کنگان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی آماده شود. احمد غریبی در نشست ستاد هماهنگی سفر در کنگان اظهار داشت: با توجه به میزان استقبال چشم گیر آتی، همه کمیته‌ها برابر دستورالعمل اعلامی نسبت به ایفای نقش خود اقدام و رؤسای کمیته‌ها هفتگی نتیجه جلسه کمیته‌های خود را به فرمانداری اعلام کنند. وی اضافه کرد: نسبت به بررسی نقاط ضعف موجود و رفع به موقع آن اقدام لازم صورت گیرد و همچنین با توجه به توأمان ایام سفر با ماه مبارک رمضان، توجه ویژه‌ای نسبت به نظارت در بخش‌های مختلف انجام شود.
    فرماندار کنگان بیان کرد: مدیریت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کمیته‌های ستاد اجرایی به صورت هفتگی تا پایان ایام سفر تشکیل و یک نسخه از مصوبه آن را به فرمانداری ارسال کنند.
    وی افزود: کمیته‌ها تدابیر لازم به جهت توأمان بودن ماه مبارک رمضان و ایام سفر را در بخش‌های مختلف داشته باشند.
    غریبی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیر ستاد، همکاری و پیگیری لازم در راستای رفع چالش‌های کمیته‌ها در ایام سفر داشته و به صورت روزانه از کمیته‌های مختلف بازدید کنند.
    وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان تدابیر لازم به منظور اسکان مسافرین در موقعیت‌های مد نظر در سطح شهر و روستا بیاندیشند. همچنین محل پارکینگ‌های سطح شهر به خصوص در خط سواحل پیش بینی شود.
    فرماندار کنگان با بیان اینکه از گردشگران فقط در محل‌های خاص تاریخی و … نسبت به اخذ عوارض اقدام شود ادامه داد: اطلاع رسانی لازم در خصوص مدیریت اسکان مسافرین توسط کمیته‌های ذیربط صورت گیرد.
    وی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) و پلیس راهور همکاری لازم در این خصوص داشته باشند.
    غریبی بیان کرد: اداره بندر و دریانوردی، ورزش و جوانان و هلال احمر شهرستان موضوع شنا در سواحل را مدیریت کند و در این خصوص از ظرفیت‌های مورد نیاز استفاده کنند. از ۲۰ اسفند تا ۱۴ فروردین دستگاه‌های اجرایی از صدور مجوز حفاری و همچنین حفاری در سطوح معابر شهری و روستایی خودداری کنند.
    وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به بازدید از سطوح معابر اقدام و اقدامات لازم به لحاظ لکه گیری صورت دهند. کمیته امور فرهنگی توجه ویژه نسبت به شناساندن شهرستان به مسافرین و گردشگران داشته باشند و به گونه‌ای عمل گردد که باعث جذب گردشگر شود.
    فرماندار کنگان گفت: اداره برق شهرستان با سایر دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم به جهت رفع مساله خاموشی پایه‌ها در سطح شهرستان نمایند. وی اظهار داشت: کمیته نظارت و تنظیم بازار، نسبت به تهیه میوه شب عید، ساماندهی دست فروشان و برگزاری گشت‌های مشترک اقدام نماید و نسبت به جذب حداکثری اقلام تنظیم بازار اهتمام ورزد.
    غریبی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورودی شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی نسبت به لکه گیری معابر اقدام کنند و نصب بنرهای اطلاع دهنده و راهنما و همچنین بنر تبریک سال توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد.
    وی با تاکید بر استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر سیراف در ایام سفر افزود: کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کنترل داروهای مورد نیاز و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد داروخانه‌های شبانه روزی، مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشد.