سرمقاله

کنترل تنش در روابط ایران و غرب؟ ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 5960  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 10 اسفند 1401
    شیائومی از نسخه جهانی سری شیائومی ۱۳ رونمایی کرد
    شرکت شیائومی طی رویداد MWC بارسلونا، از نسخه جهانی نسل جدید پرچمداران خود رونمایی کرده است. پرچمداران جدید شرکت شیائومی یعنی همان شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو، طی سال گذشته و در کشور چین معرفی شدند. این شرکت حالا در رویداد کنفرانس جهانی موبایل یا همان MWC بارسلونا، از نسخه جهانی این دو گوشی نیز رونمایی کرده است. این دو گوشی که چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم و دوربین‌های لایکا را به همراه دارند؛ به زودی روانه بازار جهانی خواهند شد.
    شیائومی ۱۳ دارای نمایشگری ۶.۳۶ اینچی از نوع اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و روشنایی حداکثر ۱۹۰۰ نیت است. این گوشی از یک سیستم دوربین سه گانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و زوم ۳ برابری و نهایتا یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. این دوربین‌ها توسط لایکا بهینه سازی شده‌اند.
    در سوی دیگر، شیائومی ۱۳ پرو از همان نمایشگر ۶.۷۳ اینچی امولد LTPO به کار رفته در نسل پیشین خود استفاده می‌کند. این نمایشگر، دارای رزولوشن 1440p یا همان 2K و نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی است. از ویژگی‌های جذاب نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو، قابلیت تنظیم دمای رنگ‌ها با توجه به نور محیط است.
    در بخش پشتی این گوشی، شاهد یک سیستم دوربین سه گانه هستیم که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور ۱ اینچی سونی IMX989 و لرزشگیر اپتیکال بوده و توسط یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر و یک دوربین التراواید ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو همراهی می‌شود.
    در گوشی شیائومی ۱۳، شاهد پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی هستیم و این عدد در نسخه پرو، به ۱۲۰ وات می رسد. این دو گوشی از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی و همچنین شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این دو محصول می‌توان به اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد غبار و نهایتا سیستم عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14 اشاره کرد.
    شیائومی ۱۳ از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) و در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز با قیمت پایه ۹۹۹ یورو روانه بازار می‌شود. نسخه پایه این گوشی دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. در سوی دیگر، گوشی شیائومی ۱۳ پرو نیز از روز ۸ مارس (۱۷ اسفند) و در رنگ‌های سرامیکی مشکی و سفید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی در دو نسخه روانه بازار شده که نسخه پایه، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را به همراه داشته و نسخه دیگر نیز دارای رم ۱۲ گگیابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت است. قیمت نسخه پایه شیائومی ۱۳ پرو معادل با ۱٫۲۹۹ یورو خواهد بود.