سرمقاله

آثار روانی تورم / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6112  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 14 اسفند 1401
    راهی جز گفت‌وگو با جوانان نداریم
    عضو جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: لازمه شروع هر گفت‌وگویی با جوانان روشنگری و تبیین است و در این امر باید باحوصله شبهات و انتقادات را شنید و تلاش کرد که در جهت تنویر گام برداشت. سیداحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن روز جوان، اظهار کرد: باید جوانان را برای سپردن امورات کشور آماده کنیم. جمعیت غالب در کشور را جوانان و نوجوان هستند و لازمه آماده سازی جوانان برای برعهده گرفتن امورات کشور ایجاد رابطه منطقی و گفت‌وگوی دو طرفه است.
    وی با تاکید بر این‌که «راهی جز گفت‌وگو با جوانان نداریم و باید خود را آماده پذیرش دغدغه‌ها، انتقادات و پیشنهادات آنان کنیم»، اظهار کرد: جوانان ما با پشتکار و اعتماد و اعتقاد قلبی به راه امام راحل روندی را رقم زدند که امروز دنیا متحیر از پیشرفت‌های آنان در همه عرصه‌های علمی و نظامی است.
    وی با بیان این‌که دستاوردهایی که پس از انقلاب اسلامی در عرصه‌های پزشکی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی، عمرانی و آبادی صورت گرفته قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست، اظهار کرد: نتیجه این دستاوردها حضور جوانان و تلاش‌های آنان است. کشور به انگیزه، امید، تلاش، علم و حتی اشتباهات جوانان نیاز دارد و باید بستر را برای حضور حداکثری آنان در امورات اجرایی و دانشگاهی آماده کنیم.
    عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آماده‌سازی جوانان برای اداره امور کشور با کادرسازی و مشارکت دادن آنان در سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی ممکن است.
    وی با یادآوری بیانات رهبری انقلاب مبنی بر اینکه جوانان امروز متفاوت‌تر از جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ هستند چون ذهن تحلیل‌گری دارند و مطالبه‌گری می‌کنند، افزود: برخی جوانان ما امروز بر اساس دیتاهایی که حتی از سوی دشمنان ما دریافت می‌کنند تحلیل‌گری و نتیجه‌گیری می‌کند. لازمه شروع هر گفت‌وگویی با جوانان روشن‌گری و تبیین است. در روشنگری و تبیین باید باحوصله شبهات و انتقادات را شنید و تلاش کرد که در جهت تنویر آن گام برداشت.
    علوی گفت: آنچه امروز حاصل شده نتیجه رفتار خودمان است؛ ما بسیاری از اطلاعات را با محافظه‌کاری منتقل نکردیم و آنگاه دشمن با استفاده از پروپاگاندای رسانه‌ای به صورتی معکوس به ذهن جوانان ما تزریق کرده و به عبارتی آلوده کرده است.
    این فعال سیاسی تاکید کرد: باید این فضا بشکند؛ باید نگاه امنیتی از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی رخت بربندد. دشمن می‌خواهد همه سرمایه ما را که جوانان ما هستند روبه‌روی ما قرار و به فرزندان ما برای رفع نیازها و دغدغه‌های خود آدرس اشتباه دهد.