سرمقاله

آثار روانی تورم / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6113  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 14 اسفند 1401
    شهرک‌سازی‌های اسرائیل بزرگترین خطر علیه آینده قدس و کرانه باختری است
    در یک گزارش فلسطینی اعلام شد که پروژه شهرک‌سازی‌های اسرائیل بزرگ‌ترین خطر برای آینده کل کرانه باختری و بالاخص شهر قدس اشغالی است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، در این گزارش که از سوی دفتر ملی دفاع از اراضی و مقاومت در مقابل شهرک‌سازی در سازمان آزادی بخش منتشر شده، آمده است که جدول فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل همچنان در دستورکار دولت تل آویو و کمیته‌های مختلف شهرک‌ سازی آن مطرح است.
    قرار است کمیته فرعی شورای عالی برنامه ریزی وابسته به اداره مدنی اشغالگر در ۲۷ مارس جاری برای بررسی دو طرح شهرک سازی در منطقه E۱ تشکیل جلسه دهد. این دو طرح شامل ایجاد حدود ۳۴۱۲ واحد مسکونی در مساحت بیش از ۲۱۰۰ دونم در یک موقعیت استراتژیک میان قدس شرقی و شهرک یهودی نشین (معالیه ادومیم) است.
    در این گزارش اعلام شده که این طرح می‌تواند کرانه باختری را تقسیم کرده و آن را از قدس شرقی جدا کند و ضربه محکمی به راهکار تشکیل دو کشور وارد کند.
    به دلیل مخالفت شدید دولت‌ها در آمریکا و جامعه بین الملل، این طرح شهرک‌سازی اسرائیل برای سال‌ها به حالت تعلیق درآمده بود.
    این امر پس از آن صورت می‌گیرد که دولت اسرائیل با ساخت ۷۱۵۷ واحد یهودی نشین در کرانه باختری از جمله قدس به صورت نهایی موافقت کرد در حالی که چند روز قبل از آن، تعهد کذائی داده بود که مزایده‌های شهرک‌سازی جدید رابه صورت موقت متوقف کند، چراکه تشکیلات خودگردان تلاش‌هایش برای رای گیری در شورای امنیت علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده بود.