سرمقاله

رافایل گروسی و بنیامین نتانیاهو ‪/‬ سیف الرضا شهابی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6349  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 16 اسفند 1401
    مک بوک ایرهای جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی احتمالا در تابستان عرضه می‌شوند
    مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ صحبت از مک بوک ایر ۱۳ و ۱۵ اینچی جدید به میان آورده و گفته که این محصولات احتمالا در اواخر بهار یا نهایتا اوایل تابستان وارد بازار خواهند شد. مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل، امروز در جدیدترین اظهارات خود گفته که اپل احتمالا هر دو مک بوک ایر ۱۳ اینچی به روز شده و مک بوک ایر ۱۵ اینچی بزرگتر را در اواخر بهار و یا اوایل تابستان عرضه خواهد کرد. با این حال او این را هم اضافه کرده که تراشه‌هایی که این مدل‌ها قرار است از آن بهره ببرند، یک سوال بزرگ است که همچنان بی‌جواب باقی مانده است.
    او در ادامه گفته که این به نظر محتمل می‌آید که مک بوک ایر ۱۳ اینچی بعدی به تراشه M3 با فن‌آوری ۳ نانومتری که هنوز معرفی نشده است مجهز شود، زیرا مدل فعلی مک بوک ایر ۱۳ اینچی که در جولای ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) عرضه شد از تراشه M2 که بر اساس فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده، قدرت می‌گیرد.
    البته این افشاگر در این خصوص صحبتی نکرده که مک بوک ایر ۱۵ اینچی مورد انتظار نیز به تراشه M3 مجهز خواهد شد یا خیر. او گفته که یک مدل ۱۵ اینچی حتی با تراشه M2 ممکن است همچنان کاربران را هیجان زده کند، اما با توجه به اینکه تراشه M3 در دست ساخت است، در زمان کوتاه‌تری منسوخ خواهد شد، که چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. ماه گذشته نشریه تایوانی دیجی تایمز ادعا کرد که مک بوک ایر ۱۵ اینچی به تراشه M2 مجهز خواهد شد، اما باید این را هم در نظر گرفت که این وب سایت سابقه متوسطی در افشای اطلاعات محصولات اپل دارد.
    به گفته راس یانگ تحلیلگر حوزه صفحه نمایش، که سابقه خوبی در شایعات مرتبط با نمایشگر دارد، زنجیره تامین اپل از ماه فوریه (بهمن) تولید پنل‌های نمایشگر مک بوک ایر ۱۵٫۵ اینچی را آغاز کرده است. این مدل اگر در دسته «ایر» قرار بگیرد، بزرگترین مک بوک ایر تاریخ اپل خواهد بود، زیرا این نوت بوک تا به حال تنها در اندازه‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی عرضه شده است.
    درمجموع هنوز عدم قطعیت تراشه در مورد مدل‌های جدید مک بوک ایر وجود دارد، اما نکته قابل توجه این است که گورمن انتظار دارد هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی تا تابستان عرضه شوند. او همچنین انتظار دارد که یک مک پرو جدید با تراشه M2 Ultra و طراحی مشابه مدل ۲۰۱۹ در نهایت در تابستان به بازار راه پیدا کند و آیمک به روز شده ۲۴ اینچی نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ عرضه شود.