سرمقاله

رضا پهلوی و کودتای ۲۸ مرداد؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام عیدی ایرانسل برای نوروز ۱۴۰۳
  • رونمایی از هدیه ویژه همراه اول برای سفرهای نوروزی دور دنیا
  • آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6359  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 19 اسفند 1401
    واکنش سید حسن نصرالله به بازگشت روابط تهران و ریاض
    دبیرکل حزب‌الله لبنان به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی گفت که تحول بوجود آمده درخصوص روابط ایران و عربستان خوب است به ضرر ملت‌های منطقه نخواهد بود بلکه به سود آنان است.
    وی تاکید کرد که نزدیکی روابط تهران ‌و ریاض اگر مسیر طبیعی خود را طی کند، می تواند افق های جدیدی در منطقه و لبنان ایجاد کند.
    به گزارش ایسنا، به‌ دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن و گفتگوهای انجام شده میان رییس جمهور چین با رییس جمهور کشورمان، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.
    در پایان این مذاکرات، روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.