سرمقاله

نشانه‌های امید بخش در دیپلماسی ایران ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6479  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 21 اسفند 1401
    وزیر امور اقتصاد و دارایی:
    کشور مدیون مجاهدت‌ها و همت‌های بالای فعالان اقتصادی است
    هرمزگان – خبرنگار ابتکار- وزیر امور اقتصاد و دارایی در هفتاد و پنجمین شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان هرمزگان که با حضور احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رئیس کل دادگستری هرمزگان ، استاندار هرمزگان ، مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان و جمعی از تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد ،گفت : کشور مدیون مجاهدت‌ها و همت‌های بالای فعالان اقتصادی است و امیدواریم همکاران ما در حوزه مدیریت اقتصادی کمک کنندۀ شما باشند تا سبک‌بال تر بتوانید کارها را پیش ببرید.
    سید احسان خاندوزی ، با بیان اینکه مشکلات ارزی باید با مشارکت دولت و بخش خصوصی حل و فصل شود ، افزود : در مسئله اقتصاد کلان کشور، ثبات اقتصادی به عنوان یک مطالبه حق شناخته می‌شود و تلاش دولت سیزدهم بر این بوده است که بتواند با کنترل نقدینگی‌ها ، موتور تورم زایی در کشور را خاموش کند اما تلاش دشمنان در چند ماه اخیر کار را برای مردم و تولید‌کنندگان دشوار کرد.
    خاندوزی ، عنوان کرد : ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که بزرگترین بازیگران ارزآوری کشور که صادرکنندگان ما هستند بخواهند ارز خود را بازنگردانند یا یک سال بعد آن را بازگردانند و از طرفی دیگر بخواهیم بانک مرکزی به تنهایی ارز مورد نیاز واردات را تامین کند بلکه این دو با هم در ارتباط هستند و متقابلا باید انجام شود. وی ، اذعان داشت : در یازده ماهه امسال هر روز کاری یک بخشنامه تجاری صادر و به گمرک ارسال شده است اما تاسف‌برانگیزترین بخش آن این است که در بعضی از مواقع در یک موضوع، چند بخشنامه‌ی تغییر تعرفه داشته‌ایم اما از سال آینده از تمام اختیارات وزارت اقتصاد استفاده خواهیم کرد که جلوی بخشنامه‌های غیرقانونی را بگیریم.
    درخواست رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از وزیر اقتصاد :
    صدور اجازه تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی هرمزگان
    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان، نیز در این جلسه گفت : خواسته‌های فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی استان در چهار محور خلاصه می‌شود که نخستین مطالبه‌ی ما صدور اجازه‌ تردد خودروها با پلاک منطقه آزاد قشم و کیش در پهنه جغرافیایی استان هرمزگان است. محمدرضا صفا ، دومین درخواست فعالان اقتصادی را تسریع در انتقال پرونده های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در استان هرمزگان به اداره کل امور مالیاتی اعلام کرد تا مردم استان از مزایای درآمدهای مالیاتی هرمزگان بهره مند شوند.
    صفا ، ادامه داد : پرداخت عوارض آلایندگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی پارس جنوبی به شهرستان پارسیان دیگر مطالبه‌ی ما است که علی‌رغم تایید گسترش دامنه آلودگی به این شهرستان و ابلاغ آن به سازمان امور مالیاتی، تاکنون اجرایی نشده است.
    وی اضافه کرد : همکاری سازمان امور مالیاتی در واریز سهم سه در هزار و چهار در هزار درآمد مشمول اشخاص حقوقی فعال در استان به حساب اتاق بازرگانی هرمزگان از دیگر درخواست های این اتاق است .
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و ظرفیت‌های زیرساختی و توان طبیعی آن، نماد توانایی اقتصادی ملی جمهوری اسلامی ایران است، مطرح کرد : مسائل و موانع اقتصادی هرمزگان، عمدتا دارای ماهیت غیرمنطقه‌ای و حل این مسائل محرک، گشاینده و تسهیل‌گر اقتصادی ملی است.
    مرادی: مالیات شرکت فلات قاره باید در هرمزگان پرداخت شود
    نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، عنوان کرد : شرکت فلات قاره است دارای ۶ منطقه عملیاتی است که ۴ منطقه‌ی آن در هرمزگان و ۲ منطقه در بوشهر است اما مالیات آن در بوشهر پرداخت می‌شود لذا لازم است به این مسئله نیز رسیدگی شود و مالیات فلات قاره در هرمزگان پرداخت شود.
    احمد مرادی در نشست با فعالان اقتصادی و وزیر اقتصاد و دارایی اظهارداشت: استان هرمزگان محوریتش دریا است و با بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل ظرفیت بالقوه‌ای در این حوزه دارد و اعتقاد داریم اگر دولت‌ها به این حوزه در سال‌های مسئولیتشان خوب می‌پرداختند هرمزگان با یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر جمعیت امروز با مشکلی در حوزه اشتغال روبرو نبود.
    نائب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان :
    درخواست حذف ماده 20 را داریم
    نایب رئیس اتاق بازرگانی با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان استان هرمزگان ،گفت : تصویب نامه هیئت وزیران مصوبه 15 آذر 1401 در ماده 20 آن، تاثیر گذاری زیادی بر اقتصاد پیله وری، مرزنشین و تعاونی های مرزنشینان داشته است و پیشنهاد حذف آن را داریم.
    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان :
    تناقض قوانین و مقررات در سرزمین اصلی و مناطق آزاد عامل مشکلات فعالان حوزه تولید ماهی در قفس
    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان ،تناقض قوانین و مقررات در سرزمین اصلی و مناطق آزاد را باعث بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه تولید ماهی در قفس در جزیره قشم خواند.
    مهرداد بازرگان از دیگر مشکلات پرورش دهندگان میگو و ماهی در قفس در زمانی است که بخواهند تولیدات شان را وارد سرزمین اصلی کنند که در مبادی گمرکی از آنها مالیات بر ارزش افزوده مطالبه می شود، اشاره کرد .