سرمقاله

فراموشی فرهنگی ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • پرونده مرکز مبادله در دیوان عدالت اداری آیا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، فاقد وجاهت قانونی است؟
  • آغاز ثبت‌نام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6755  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 25 اسفند 1401
    اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیات دولت چه گفتند؟
    اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه) بیست و چهارم اسفند ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. در همین رابطه، جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت، از افتتاح یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در چند روز آینده افتتاح خبر داد و گفت:‌ دو هفته پیش افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوی را داشتیم که ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایش گاز کمک می‌کند و اکنون با افتتاح این مجتمع پالایشگاهی روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین فرآورش می‌شود که به ازای هر بشکه، دوازه دلار سود خواهد داشت.
    محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سفر خود به ونزوئلا،‌ جزئیات امضای تفاهم‌نامه فرهنگی میان دو کشور را تشریح کرد و از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ در ونزوئلا به صورت مشترک به عنوان یکی از تفاهمات صورت‌گرفته میان این کشور و جمهوری اسلامی خبر داد.
    محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی درباره تحقق برنامه‌های سازمان انرژی اتمی در سال ۱۴۰۱ گفت: ما هر آنچه را که وعده کرده بودیم را در سال جاری انجام دادیم.
    وی گفت ۱۳۰ دستاورد فناوری و صنعتی داشتیم که در طول عمر سازمان انرژی اتمی به این میزان نتیجه گرایی را تجربه نکرده بودیم.
    به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  درباره علت کندی سرعت اینترنت اظهار کرد: طبیعی است که وضع موجود باید ارتقاء یابد، اما زمان می‌برد. هرچند اگر به آمار مراجع بین‌المللی در یک سال اخیر نگاه کنیم نشان از افزایش سرعت اینترنت دارد. آنچه که مردم به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده برای برخی از فیلترشکن‌هایی است که استفاده می‌کردند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: خیر. خط من هم مثل مردم است. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.
    رضا فاطمی‌امین وزیر صمت وضعیت تولید در دولت سیزدهم را نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم بیش از سه‌برابر میانگین اعلام کرد.
    وی با اشاره به برخی شاخص‌های رشد در سه حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال توضیح داد: در ۹ ماه اول امسال بخش صنعت ۸ درصد رشد داشته است که افزایش تولید قابل‌توجهی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. در بخش معدن رشد اقتصادی ۹ ماه اول امسال ۲.۹ درصد بود.
    سید صولت مرتضوی وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی از تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران تا اوایل هفته آینده خبر داد و یادآور شد: درباره تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای‌عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد که مشترکات بسیاری را به همراه داشت. در چند مورد هم کار به کارگروه‌های تخصصی واگذار شد. امیدوارم تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مشخص شود.