سرمقاله

پوست اندازی سیاستی‌! / محمد علی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6819  |  صفحه ۷ | ایران و جهان  |  تاریخ: 27 اسفند 1401
    شمخانی بعد از امارات به عراق می‌رود
    منابع خبری از سفر قریب‌الوقوع شمخانی به عراق خبر دادند. میدل‌ایست نیوز در خبری اختصاصی به نقل از یک منبع مطلع در دفتر مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای امضای یک توافق امنیتی مهم با عراق به بغداد سفر می‌کند. این سفر قرار است هفته آینده انجام شود. سفر شمخانی به بغداد پس از سفر او به امارات متحده عربی انجام می‌شود.
    گفتنی است، علی شمخانی روز پنجشنبه در دیدار مشاور امنیت ملی امارات، این سفر را آغازی معنادار برای وارد شدن دو کشور به مرحله ای جدید از مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی دانست و گفت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.
    دبیر شورای عالی امنیت ملی وجود اختلاف و بی‌اعتمادی میان کشورهای حوزه استراتژیک خلیج فارس را مانعی جدی برای توسعه اقتصادی منطقه و خواست دشمنان فرامنطقه ای عنوان کرد و افزود: باید با گفتگو و تعامل و گسترش همکاری های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ضمن جلوگیری ایفای نقش غیرسازنده بیگانگان، برای افزایش امنیت، آرامش و رفاه مردم منطقه تلاش کنیم.
    شمخانی، همه کشورهای منطقه را هم سرنوشت و اعضای یک خانواده بزرگ عنوان کرد و گفت: اختلافات خانوادگی باید با گفتگو، حسن نیت و مدارا حل و فصل شود تا همه بتوانیم در فرآیندی مبتنی بر مشارکت دسته جمعی، به سمت ایجاد منطقه ای قوی و توسعه یافته حرکت کنیم.
    شیخ طحنون بن‌زاید مشاور امنیت ملی امارات نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر بسیار مهم دریابان شمخانی به امارات متحده عربی گفت: همکاری و مودت با کشور بزرگ و قدرتمند ایران برای امارات متحده بسیار مهم و مغتنم است.
    مشاور امنیت ملی امارات؛ با تبریک توافق اخیر میان جمهوری‌ اسلامی‌ ایران و پادشاهی عربستان سعودی؛ تصریح کرد: این توافق نقش سازنده‌ای در گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار و بومی در منطقه دارد.
    شیخ طحنون بن‌زاید با اشاره به سفر خود به تهران بر ضرورت فعال سازی توافقات حاصل شده و همچنین تسریع در فرایند مبادله ظرفیت‌های اقتصادی میان دو کشور در حوزه‌های بانکی، ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری تاکید کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد که سفر دریابان شمخانی به ابوظبی به نقطه عطفی در روابط دو کشور تبدیل و به تسریع در ارتقای هرچه بیشتر همکارهای تهران - ابوظبی منجر شود.