سرمقاله

آیا مردمی‌سازی اقتصاد ممکن است؟

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • عضو هئیت مدیره بانک ملی: زیرساخت‌های استفاده از برات الکترونیک باید در شبکه بانکی فراهم شود
  • پخش زنده لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • تیم ملی هاکی ایران با حمایت همراه اول قهرمان آسیا شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6847  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 13 فروردین 1402
    رئیس جمهوری مطرح کرد
    وظیفه مسئولان پاک نگه داشتن جامعه از لوث وجود مفسدان است
    رئیس جمهوری احساس مسئولیت در نهی منکرات و دعوت به معروف‌ها در جامعه را از اولویت‌ها و فضیلت‌های ماه مبارک رمضان عنوان و اظهار کرد: در نگاه دینی کسانی که عهد می‌بندند، فقط رای نمی‌دهند، بلکه همواره پای عهد و پیمان خود هستند و مردم ما برای تحقق همه ارزش‌های انقلابی و اسلامی تا آخرین لحظه پای عهد و میثاق خود هستند.
    سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز شنبه همزمان با روز «جمهوری اسلامی ایران»، در دهمین روز ماه مبارک رمضان در آیین افتتاح و آغاز به کار سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، این روز را روزی مبارک توصیف کرد و گفت: مردم ایران در این روز که روز جمهوری اسلامی و مردمسالاری دینی است، اراده کردند که دین بر سرنوشت آنها حاکم بوده و همه ارتباطات آنها متاثر از دین و آموزه‌های قرآنی باشد.
    رئیس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود دوازدهم فروردین و روز جمهوری اسلامی را از جمله روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و جلوه روشنی از باور امام خمینی به مردم دانست و افزود: نگاه امام به رای مردم هیچگاه تشریفاتی نبود و مراجعه ایشان به رای مردم برای انتخاب نوع حکومت و همچنین تایید قانون اساسی مبتنی بر احکام الهی و اسلامی از جلوه‌های زیبای باور و اعتقاد به مردم در سیره سلوک ایشان است.
    رئیسی در ادامه توسعه فرهنگ قرآنی در کشور را مرهون ترغیب‌ها، تشویق‌ها و پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بنده شخصاً برای همه چهره‌های قرآنی ارزش فراوانی قائلم اما حقیقتاً آنچه که در حوزه قرآن در کشور اتفاق افتاده، ماحصل توجه و نگاه ویژه رهبری معظم انقلاب به توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.
    رئیسی همچنین به موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های بحق متدینین در جامعه اشاره کرد و افزود: حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است که برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.
    رئیس جمهوری اظهار کرد: ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در اینجا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفتگوهایی اقناعی مورد تاکید ما است. در عین حال در این رابطه یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون هستند.
    رئیسی با بیان اینکه بحمدالله زنان و دختران ما تاکنون پایبندی خود به قانون را ثابت کرده‌اند و بعد از این نیز اینچنین خواهد بود، افزود: نقطه اشتراک همه وصایای شهدا حفظ اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی است و امروز ما به عنوان بازماندگان شهدا باید به وصایای آنها پایبند باشیم.
    رئیسی حساسیت نسبت به دیگر منکرات از جمله در موضوع مفاسد اقتصادی را از دیگر مطالبات درست و به حق افکار عمومی در کنار موضوع بدحجابی عنوان کرد و گفت: وظیفه مسئولان پاک نگه داشتن جامعه اسلامی از لوث وجود مفسدان و توجه به همه بایدها و معروف‌ها و همه نبایدها و منکرات است.
    رئیس جمهوری افزود: آنچه امروز بیش از هر چیزی در جامعه ضرورت دارد، امیدبخشی و امیدآفرینی است و آنها که به بهانه‌های مختلف به دنبال ایجاد یاس در مردم هستند، بدانند یا ندانند در مسیر تحقق خواست دشمنان حرکت می‌کنند.
     رئیسی تاکید کرد: تردید نداریم که به برکت قرآن و خون شهدا، حضور مردم در عرصه‌های مختلف و خدمتگزاری دولتمردان موانع پیشرفت کشور برداشته خواهد شد و آینده بسیار روشنی در پیش خواهیم داشت.