سرمقاله

آمریکا و خاورمیانه؛ وکالت موقت به چین ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 6948  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 16 فروردین 1402
    به جای مجلس تصمیم می گیرند!
    سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییرات صورت گرفته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه بودجه ۱۴۰۲ این پرسش را طرح کرد که جای مجلس کجای قانون گذاری است؟
    به گزارش ایسنا، سید کاظم دلخوش در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: مقام معظم رهبری در ایام نوروز فرمودند مجلس به قانونگذاری به طور درست و صحیح بپردازد اما متأسفانه اکنون چند دستگاه همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام، سران قوا، شورای فرهنگی، ستاد مبارزه با کرونا، شورای فضای مجازی به جای مجلس تصمیم می‌گیرند.
    وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال بودجه ای که در مجلس به تصویب رسید به مجمع تشخیص رفت و بدون رعایت قانون اساسی تمامی شاکله بودجه از جمله موضوعات مرتبط با قیر، تهاتر، محرومیت و خودرو را بر هم ریخته اند.
    نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: مجلس باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام تذکر دهد چرا که شورای نگهبان نظرات خود را پیرامون بودجه ارسال کرد و اصلاحات نیز در مجلس صورت گرفت اما بعد از آن تازه مجمع تشخیص وارد می‌شود.
    وی در ادامه تاکید کرد: لذا باید پرسید جای مجلس کجاست؟ با این روش به مجلس ظلم می‌شود در حالی که ما قسم خوردیم حقوق مردم را دنبال کنیم.