صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7209  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 21 فروردین 1402
    رادان خبر داد
    برخورد پلیس با بدحجابی از شنبه
    فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه موضوع کشف حجاب یکی از دغدغه های مهم مردم متدین و آحاد جامعه است، گفت: پلیس از شنبه ۲۶ فروردین ماه جاری با این موضوع در سه حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن برخورد می‌کند.
    به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان درخصوص اجرای قانون عفاف و حجاب، اظهارکرد: در ابتدای حکم مسئولیت و فعالیت بنده در فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردم، وظیفه خود و همکارانم می دانم که دغدغه های مردم را شناسایی و بر اساس آن اقدام کنیم.
    فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: موضوع مبارزه با سرقت، جمع آوری معتادان متجاهر و قاچاق کالا از مطالبات مردم و جزو اولویت های پلیس طی دو ماه پایانی سال گذشته بود که امسال نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
    وی افزود: در سال جاری موضوع کشف حجاب که یکی دیگر از دغدغه های مردم متدین، آحاد جامعه بود و حتی قوه قضائیه و دولت نیز طی ابلاغ هایی پیگیر آن بودند، در دستور کار پلیس قرار گرفت.
    سردار رادان ادامه داد: اگرچه در مرحله اول این گونه تصور نمی شود که یک مسئله اجتماعی است، ولی همه سر ریزهای اجتماعی به نوعی پیوند انتظامی هم پیدا می کنند. بنابراین بایدها و نبایدهایی به دنبال خواهد داشت.
    عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: بر این باور هستیم که بانوان عزیز ایران بانوانی عفیف و اخلاق محور هستند که به سلامت جامعه توجه دارند، چراکه سلامت جامعه در حفظ حجاب مناسب و در خور شأن آنهاست که بانوان عزیز آن را رعایت می کنند، اما عده قلیلی هستند که از این موضوع غافل مانده و رفتاری غیر از این دارند، لذا انتظار داریم واحدهای فرهنگی هم به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند تا آن عده قلیل نیز متوجه این غفلت شوند.
    وی خاطر نشان کرد: پلیس در سه حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن که کشف حجاب بعضا در آنها صورت می گیرد اقدام هایی را به صورت جدی برنامه ریزی و با اعلام خبر قبلی از شنبه آینده ۲۶ فروردین ماه جاری در این سه حوزه اجرایی خواهد کرد.
    فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به استفاده از فن آوری و تجهیزات پیشرفته جهت شناسایی فرد خاطی در حوزه معابر عمومی، افزود: در ابتدا به وی تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضائی معرفی تا به پرونده اش رسیدگی شود.
    وی عنوان کرد: در حوزه خودرو بار اول تذکر داده خواهد شد و درصورت تکرار به هر نحو ممکن خودرو، توقیف سیستمی و در مرحله بعد توقیف در محل و سپس در مرحله آخر انتقال خودرو به پارکینگ صورت خواهد گرفت و همینجا از رانندگان عزیز به ویژه مالکان خودرو می خواهیم در این خصوص دقت کافی را داشته باشند.
    ارشدترین مقام انتظامی کشور درخصوص حوزه صنوف، تاکید کرد: صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می کنند حتما مورد توجه جدی قرار گرفته و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب و در نهایت پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می گیرد این مورد شامل باغ تالارها، رستوران ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.
    فرمانده کل انتظامی کشور درباره وظایف سایر دستگاه ها در این حوزه، یادآور شد: مطالباتی که مسئولان محترم دارند مورد توجه است یعنی همانطور که وزارتخانه هایی مانند آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه های خود بحث انجام به وظایف را مطرح کردند سایر دستگاه ها هم مکلف هستند به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.
    سردار رادان در پاسخ به این سوال که درصورت ارسال پیامک اشتباهی، چه تدبیری در نظر دارید، گفت: پیامک در بار اول حکم تذکر را دارد و در متن آن از فرد تذکر گیرنده خواسته می شود اگر اشتباهی صورت گرفته به همان سر شماره این اشتباه را اعلام کند و ما هم علی رغم داشتن مستندات و مدارک از آنجا که به مردم اعتماد داریم این اشتباه را می پذیریم؛ اما در دفعات بعد قطعا از فن آوری های هوشمند استفاده خواهیم کرد و مدارک قطعیت خواهد داشت.
    بنا برگزارش پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه هموطنان عزیز همیشه همراه، همکار و همیار پلیس بوده‌اند، افزود: امیدواریم در این حوزه هم با ما همراه باشند؛ چرا که پلیس وظیفه خود می‌داند برای حفظ سلامت جامعه قانون را اجرا کند و مردم هم همین توقع را از پلیس دارند.
    حسینی: معرفی افراد به دستگاه قضایی به دلیل کشف حجاب مبنای قانونی ندارد
    در همین حال نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به فرمانده نیروی انتظامی گفت: احضار افراد و معرفی آنها به دستگاه قضایی به دلیل کشف حجاب حکیمانه و عملی نیست.
    به گزارش ایسنا، مرتضی حسینی در جلسه علنی روز (یکشنبه) در تذکری گفت: کشف حجاب خلاف بیّن شرع و قانون است و باعث آزردگی متدینین می شود اما سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، احضار افراد و معرفی آنها به دستگاه قضایی به خاطر این موضوع حکیمانه و عملی نیست.
    وی تاکید کرد: باید هر اقدامی مبتنی بر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باشد؛ پس در دام جدیدی که دشمن پهن کرده، ورود نکنید و توان و نیروی خود را صرف مبارزه با مردان هنجارشکن، زورگیر و معتادان متجاهر و امنیت راه‌ها و جاده‌ها کنید.
    ابلاغیه‌ای برای ممانعت ورود افراد بی حجاب به مترو نرسیده است
    همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: هنوز ابلاغیه‌ای برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات به بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو نرسیده است.
    به گزارش ایسنا، مسعود درستی در حاشیه یکصد وسی هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ممانعت از ورود بانوانی که کشف حجاب کرده‌اند به مترو با توجه به اظهارات فرمانده فراجا، گفت: نیروی انتظامی هر ابلاغیه‌ای داشته باشد برای پرسنل و نیروهای آن لازم الاجرا است. لذا اگر دستوری در این زمینه داده باشد به تبع پرسنل پلیس مترو نیز آن را اجرا می‌کند ولی در خصوص جزئیات این موضوع اگر ابلاغیه‌ای وجود داشته باشد من مطلع نیستم.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم گیری در کمیته عفاف و حجاب برای ممنوعیت ورود بانوانی که کشف حجاب می‌کنند به مترو، تصریح کرد: کمیته عفاف و حجاب شهرداری و مترو از بابت ممانعت ورود این افراد تصمیمی نگرفته و تنها تذکر لسانی داده می‌شود.
    درستی افزود: این تذکرات توسط پرسنل مترو شامل آقایان و بانوان داده می‌شود. در حال حاضر حسب وظیفه ذاتی خود خانم‌هایی که کشف حجاب دارند به آنها تذکر داده می‌شود و برای ممانعت از ورود و یا ارائه خدمات تصمیمی گرفته نشده است. در حقیقت حسب وظیفه شهری و سازمانی تذکر می‌دهیم.
    وی تاکید کرد: تا صبح امروز در خصوص ابلاغ فرماندهی فراجا چیزی را مشاهده نکردم و این خبر را صبح امروز در رسانه‌ها دیدم. هنوز چیز مکتوبی ندیدم شاید در کارتابل بنده این ابلاغیه وجود داشته باشد. در خصوص پرسنل مترو نیز نیاز به ابلاغیه فراجا نیست و در چارچوب بخشنامه‌ها پرسنل و غرفه داران مترو رعایت‌های لازم را انجام می‌دهند.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، در خصوص افزایش نرخ بلیت مترو در سال جاری نیز گفت: پیش از سال جدید مصوبه شورا افزایش متوسط ۲۵ درصد را مورد تایید قرار داده بود تا از یکم اردیبهشت ماه اجرایی شود؛ اما فرمانداری تهران پیشنهاد داد که عدد موجود با هماهنگی‌های لازم ۹.۶۳ درصد دیگر کاهش پیدا کند؛ لذا مقرر بود نرخ ۲۹۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه آغاز و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۶۰ ریال اضافه شود؛ اما با توجه به پیشنهاد فرمانداری تهران مقرر شد از ابتدای اردیبهشت ماه رقم ۲۸۵۰ تومان به عنوان نرخ پایه و پس از طی دو کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۴۷ ریال به مبلغ بلیت مترو اضافه شود. همچنین نرخ بلیت مترو کرج نیز ۳۷۳۰ تومان به صورت ثابت در نظر گرفته شد.