سرمقاله

مفهوم «برد و باخت‌» در سیاست خارجی ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7316  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 22 فروردین 1402
    «لوکاپوک و ارباب موش‌ها» برای نوجوانان
    ترجمه رمان نوجوان «لوکاپوک و ارباب موش‌ها» نوشته میشاییل کلبرگ راهی بازار کتاب شده است. به گزارش ایسنا، این رمان با ترجمه آزاده نیازاده در ۳۰۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۲ هراز تومان در کتاب‌های قاصدک (واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر) راهی بازار کتاب شده است.
    این رمان که جایزه کتاب کودکان و نوجوانان سال ۲۰۱۲ میلادی ایالت زارلند آمان را دریافت کرده است، در شهر پاریس می‌گذرد. میشاییل کِلِبرگ در واقع این رمان را برای دخترش نوشته و گربه‌ای که در این رمان از شخصیت‌های اصلی به شمار می‌رود، در دنیای واقعی وجود دارد.
    در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: لوکای ۱۱ ساله تصورش را هم نمی‌کرد که تعطیلاتش چنین شروعی داشته باشد: شب بود و او دوباره در خانه تنها بود. وقتی نگاه لوکا به پنجره باز می‌افتد، به موقع متوجه می‌شود که اسکوتی، گربه پیر، یواشکی از خانه بیرون رفته است. لوکا با کنجکاوری و سماجت گربه را دنبال می‌کند و ناگهان از وسط گورستان بسیار بزرگ شهر سر در می‌آورد. اینجاست که می‌فهمد او تنها کسی نیست که این موقع شب در این گورستان است. صدها گربه آنجا جمع شده‌اند و اسکوتی رئیس این گردهمایی بزرگ است. اما اسکوتی با این گردهمایی اسرارآمیز چه ارتباطی دارد؟ لوکا متوجه می‌شود که خطر بزرگی گربه‌ها را تهدید می‌کند و از قرار معلوم فقط اسکوتی می‌تواند از این فاجعه جلوگیری کند. لوکا هم باید یک‌طوری به گربه خودشان کمک کند. ولی وقت کمی برای رسیدن آن‌ها باقی مانده: گورستان بزرگ شاهد به قدرت رسیدن دوباره موش‌هاست و ارباب آن‌ها کمی قبل....