سرمقاله

باز هم بگردید پرتقال فروش را پیدا کنید / محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7332  |  صفحه ۳ | جامعه  |  تاریخ: 26 فروردین 1402
    وزیر بهداشت:
    بدحالی دانش‌آموزان عوارض پایدار نداشت
    بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت آخرین نتایج بررسی علت مسمومیت دانش آموزان را اعلام کرد. او گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و بیشتر شاهد استرس بودیم و درصد کمی نیز مربوط به شیطنت‌هایی بوده که صورت گرفته و باعث بدحالی دانش‌آموزان شده است. وزیر بهداشت آخرین نتایج بررسی علت مسمومیت دانش آموزان را اعلام کرد.
    بهرام عین‌اللهی با حضور در اداره کل انتقال خون استان تهران و پس از اهدای خون در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان اظهار کرد: کمیته علمی متشکل از بهترین اساتید در کشور تشکیل و وضعیت دانش‌آموزان بررسی شد؛ تصمیم گرفتیم که نام آن را بدحالی دانش‌آموزان بگذاریم، زیرا شواهد محکمی برای مسمومیت دانش‌آموزان وجود نداشت.
    به نوشته تسنیم، وی افزود: در هر بیماری یک مسئله مربوط به وضعیت بیماری فرد و بخش دیگر مربوط به آثار روانی ناشی از بیماری است که در دانش‌آموزان شاهد این وضعیت بودیم.
    وزیر بهداشت ادامه داد: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و بیشتر شاهد استرس بودیم و درصد کمی نیز مربوط به شیطنت‌هایی بوده که صورت گرفته و باعث بدحالی دانش‌آموزان شده است.عین‌اللهی تاکید کرد: بدحالی دانش‌آموزان عوارض پایدار نداشته و ما هیچ نوع عارضه پایداری در دانش‌آموزان ندیدیم.
    وزیر بهداشت همچنین گفت: در شب‌های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم. بهرام عین‌اللهی شب گذشته در سومین شب پربرکت لیالی قدر با حضور در مرکز انتقال خون تهران نسبت به اهدای خون اقدام کرد و سپس در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت پرشور مردم برای اهدای خون در سومین شب از لیالی مبارک قدر اظهار داشت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته بعضا در ماه مبارک رمضان و در ایام نوروز ذخایر خونی کشور کاهش داشت اما امسال که این دو مناسبت با هم مقارن شده بود نه تنها کمبودی نبود بلکه تنها در شب های مبارک قدر شاهد رشد ۲۷ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود مشارکت بالای مردم در اهدای خون، کمبود ذخایر خونی را در هیچ یک از استان‌های کشور شاهد نبودیم.