سرمقاله

سیاست خارجی متوازن از ارکان مهم توسعه ملی / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • همکاری همراه اول و شرکت انتقال گاز ایران باهدف بهبود خدمات مخابراتی و هوشمندسازی زنجیره ارزش
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7386  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 27 فروردین 1402
    مخالفت با لایحه «امنیت زنان» در هر دو جناح
    فعال حوزه زنان و نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با اشاره به مخالفت‌هایی که نسبت به تصویب کلیات لایحه «امنیت زنان» در هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا وجود داشت و با تاکید بر اینکه بحث زنان باید خارج از چارچوب مسائل جناحی مد نظر قرار گیرد، گفت: متاسفانه در کشور ما هر صحبتی در دفاع از حقوق زنان می‌کنی، فمینیست محسوب می‌شوی. برخی مقابله نمی‌کنند و صراحتا اعلام می کنند که بله من فمینیست هستم اما این فمینیست بودن به معنی دفاع از حقوق زنان و نه چیز دیگری است.
    طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم بررسی و تصویب کلیات لایحه “پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار” فارغ از جناح بندی سیاسی ، اظهار کرد: بحث زنان به ویژه بحث اعمال خشونت علیه زنان باید خارج از چارچوب اصلاح طلب و اصولگرا  و خارج از چارچوب مسائل جناحی مد نظر قرار گیرد چراکه این امر به بحث بنیان خانواده و مبحث مهم امنیت در جامعه و امنیت در خانواده باز می‌گردد.
     نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: متاسفانه در کشور ما هر صحبتی در دفاع از حقوق زنان می‌شود از سوی برخی افراد فمینیست محسوب می‌شود. برخی مقابله نمی‌کنند و صراحتا اعلام می کنند بله من فمینیست هستم اما این فمینیست بودن به معنی دفاع از حقوق زنان و نه چیز دیگری است.  از سوی دیگر برخی یک سری عبارات را برداشته و تغییر شکل داده‌اند و می‌خواهند این را به عنوان امر منفی جا بیاندازند در حالی که این امر می‌تواند صرفا به معنی حمایت از حقوق زنان باشد.
    وی تاکید کرد: وقتی درباره مسائل زنان صحبت می‌کنیم می‌گویند مگر شما با همسرتان مشکل دارید؟، نکند شما طلاق گرفته‌اید؟. احساس نمی‌کنند درحالی که یک زن زندگی مشترک موفقی دارد می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی برای دفاع از حقوق دیگران نیز کار کند. به جای اینکه از این فعالیت تعابیر دیگری کنند باید این امر را به این معنی بگیرند که شما هم باید این دغدغه را داشته باشید و برای زندگی بهتر در این جامعه به ویژه برای زنان و کودکان فکر عاجل کنید.