سرمقاله

سیاست خارجی متوازن از ارکان مهم توسعه ملی / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7446  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 27 فروردین 1402
    سرانجام تراشه مورد استفاده در مک بوک ایر ۱۵ اینچی مشخص شد!
    چند ماهی است که شایعات در مورد یک مک بوک ایر ۱۵ اینچی به اوج خود رسیده، اما هیچ ایده‌ای در مورد تراشه مورد استفاده در آن وجود نداشت؛ ولی مارک گورمن امروز یک نظر قطعی در این خصوص داده و البته برخی دیگر از مشخصات لپ تاپ جدید اپل را عنوان کرده است.
    به گفته مارک گورمن افشاگر با سابقه محصولات اپل، یک مک بوک ایر ۱۵ اینچی با پردازنده‌ای «همتراز» با تراشه M2 در گزارش‌های توسعه دهندگان اپ استور مشاهده شده است. این لپ تاپ که مدت‌هاست شایعه شده، احتمالا در رویداد WWDC در ماه ژوئن عرضه خواهد شد.
    این گزارش نشان می‌دهد که تراشه مذکور در پیکربندی جدید مک بوک ایر که در لاگ‌ها دیده شده، درست به مانند خود پردازنده M2، دارای یک پردازنده ۸ هسته‌ای و گرافیک ۱۰ هسته‌ای است که ۸ گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند. این دستگاه دارای شناسه مدل «Mac 15,3» و سیستم عامل آن macOS 14 فهرست شده است که انتشار می‌رود در WWDC امسال در کنار iOS 17 و بروزرسانی سایر سیستم عامل‌ها معرفی شود. اطلاعات گزارش امروز نشان می‌دهد که مک بوک ایر جدید همچنین با وضوح تصویری برابر با مک یوک پرو ۱۴ اینچی عرضه خواهد شد.
    گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد اینکه مک بوک ایر ۱۵ اینچی از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند وجود دارد، اما گزارش‌های توسعه دهندگان و گورمن که گفته‌اند تراشه M3 بعدا عرضه می‌شود، نشان می‌دهد که مدل اولیه مک بوک ایر ۱۵ اینچی، به مانند مدل ۱۳ اینچی از تراشه M2 استفاده خواهد کرد.
    مک بوک ایر با اندازه بزرگتر اولین بار در سال ۲۰۲۱ شایعه شد و طبق گزارش‌ها، تولید پنل‌های صفحه نمایش ۱۵ اینچی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. به طور دقیق مشخص نیست که این لپ تاپ چه زمانی عرضه می‌شود، اما احتمالا در کنفرانس توسعه دهندگان خرداد ماه رونمایی می‌شود. اپل سال گذشته مک بوک ایر ۱۳ اینچی با تراشه M2 را در WWDC 2022 معرفی کرد.
    گورمن گفته اپل از طرف دیگر در حال کار بر روی مک بوک ایر ۱۳ اینچی به روز شده است، اما با روالی که از این شرکت سراغ داریم، بعید به نظر می‌رسد که آن را به زودی معرفی کند.