سرمقاله

سیاست خارجی متوازن از ارکان مهم توسعه ملی / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7448  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 27 فروردین 1402
    پاورچین رفتن فضانوردان چینی در فضا!
    فضانوردان چینی ماموریت شنژو ۱۵ (Shenzhou ۱۵) بی سر و صدا سومین پیاده‌روی فضایی خود را به انجام رساندند. به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این کشور میزان اطلاعاتی را که در مورد پیاده‌روی‌های فضایی خود ارائه می‌دهد را کاهش داده است.
    فضانوردان چینی ماموریت شنژو ۱۵ سومین راهپیمایی فضایی خود را اواخر ماه مارس به شکلی محرمانه انجام دادند.
    فضانوردان فی جونلونگ (Fei Junlong) و ژانگ لو (Zhang Lu) در روز ۳۰ مارس از ایستگاه فضایی تیانگونگ خارج شدند و دنگ کینگمینگ (Deng Qingming) از داخل ایستگاه به آن‌ها کمک می‌کرد.
    آژانس پروازهای فضایی انسانی چین (CMSA)، تنها یک روز بعد تایید کرد که پیاده‌روی فضایی انجام شده است. هیچ جزئیاتی از زمان انجام این ماموریت و وظایف آنها منتشر نشد. این راهپیمایی فضایی به دنبال دومین پیاده‌روی فضایی انجام شد که در اول ماه مارس صورت گرفته بود و پس از وقوع به طور رسمی اعلام شد.
    شایان ذکر است که اولین راهپیمایی فضایی این خدمه، در ماه فوریه انجام گرفت و داده‌های بیشتری از آن در اختیار همگان قرار گرفت. چین خبر آن را از قبل اعلام کرد و پس از آن نیز زمان و اهداف این ماموریت را گزارش و فیلم و تصاویری از آن منتشر کرد.
    مشخص نیست که آیا سطوح جدید محدودیت اطلاعات مربوط به حساسیت عملیات است یا تغییر در سیاست‌های این کشور.
    سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۵ از زمان ورود به ایستگاه فضایی تیانگونگ با فضاپیمای شنژو خود در اواخر ماه نوامبر سال گذشته، در مدار زندگی می‌کنند.
    از آن زمان آنها طیف وسیعی از فعالیت‌ها را انجام داده‌اند که از جمله‌ی آنها می‌توان به حفظ یک زیستگاه تحت فشار در تیانگونگ، انجام تعمیرات، انجام آزمایشات علمی از جمله آزمایش مبدل ترموالکتریک استرلینگ و نصب تجهیزات جدید برای امکان استقرار تاسواره‌ها از ماژول علمی منگتیان (Mengtian) اشاره کرد.
    این سرنشینان هنگام ورود فضانوردان ماموریت شنژو ۱۶ به تیانگونگ در ماه مه از آنها استقبال خواهند کرد و کنترل ایستگاه را به آن‌ها تحویل خواهند داد. فی، ژانگ و دنگ پس از اتمام ماموریت شش ماهه خود به زمین باز خواهند گشت.
    چین در حال حاضر آماده پرتاب فضاپیمای باری تیانژو ۶ به تیانگونگ است تا تدارکات لازم برای ماموریت آتی را فراهم کند.