سرمقاله

سیاست خارجی متوازن از ارکان مهم توسعه ملی / کیکاوس پورایوبی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • گام بلند برای جهش تولید با برات الکترونیک/ سککوک ابزار موثر زنجیره تامین مالی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی: سککوک، مناسب تامین مالی کسب و کارهای خرد است
  • نخستین برات الکترونیک تضمین شده توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7449  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 27 فروردین 1402
    رمان جدید موراکامی به بازار آمد
    ۶ سال پس از آن که هاروکی موراکامی رمان قبلی‌اش را به بازار فرستاد، رمان جدیدش منتشر شد. به گزارش مهر به نقل از ژاپن تایمز، مردم برابر کتابفروشی‌های ژاپن صف کشیدند تا رمان جدید هاروکی موراکامی را بخرند. این رمان که با عنوان «شهر و دیوارهای نامطمئن آن» اثری است که پس از ۶ سال از این‌نویسنده منتشر می‌شود.
    این رمان ۶۶۱ صفحه‌ای راوی را که در جستجوی خود واقعی است در شهری با دیوارهای بلند تعقیب می‌کند. روای در ۳ قسمت از ۱۷ سالگی به میان‌سالی می‌رسد و داستان بین واقعیت و حالتی شبیه رویا در جریان است. وی درباره دلیل نوشتن این کتاب گفته است: به دلیل شیوع کرونا به سختی بیرون می‌رفتم و بیشتر اوقات در خانه بودم و تمایل داشتم به درون خودم نگاه کنم. آنجا بود که به این نتیجه رسیدم شاید زمان نوشتن یک رمان فرارسیده باشد.
    موراکامی نوشن این رمان را در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز کرد و در دسامبر ۲۰۲۲ به پایان رساند. موراکامی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفته بود: در عصری که جامعه دارد تغییرات سرسام‌آوری را تجربه می‌کند محصور ماندن در داخل دیوار یا رفتن به آن سوی دیوار از همیشه بیشتر مطرح است.
    «شهر و دیوارهای نامطمئن آن» پنجشنبه به صورت چاپی و دیجیتالی از سوی انتشارات شینچوشا منتشر شد. هنوز زمان انتشار ترجمه انگلیسی آن مشخص نیست. موراکامی در زمان انتشار کتاب در ژاپن نبود و در حال برگزاری سمینارهایی درباره قهرمانان زن داستان‌هایش در کالج ولزلی، مدرسه زنان ماساچوست بود. این‌نویسنده ابتدا قصد داشت داستان «شهر و دیوارهای نامطمئن» را که سال ۱۹۸۰ نوشته بود بازنویسی کند، اما به نوشتن ادامه داد و در نهایت به فصل اول رمانی ۶۷۲ صفحه‌ای بدل شد.
    در قسمت دوم، قهرمان داستان به عنوان رییس کتابخانه‌ای در شهر کوچکی در فوکوشیما مشغول کار می‌شود و پسر نوجوانی را ملاقات می‌کند و در نهایت داستان به بخش پایانی می‌رسد.
    ده‌ها نفر از علاقه‌مندان رمان‌های موراکامی نیمه‌شب چهارشنبه در برابر کتاب‌فروشی‌های گرد آمدند و انتشار کتاب را جشن گرفتند. موراکامی می‌گوید داستان‌هایش به هیچ وجه بدبینانه نیستند و با وجود بسیاری از چیزهای عجیب و غریب و جنبه‌های تاریک، اساساً مثبت هستند. در برخی از داستان‌های پیشین او قهرمانان داستان بین دو جهان، از طریق یک دیوار، یک چاه یا یک غار سفر کرده‌اند.