سرمقاله

عواقب اجتماعی بحران اجاره‌بها و کوچ شهری ‪/‬ حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • برگزاری کنفرانس SCIoT 2024 با حمایت همراه اول
  • آغاز به کار نخستین جشنواره فناورانه روابط‌عمومی کشور با حمایت همراه اول
  • رئیس اتاق ایران و عراق: توسعه برات الکترونیک و ابزارهای نوین تامین مالی، هزینه تولید را کاهش می‌دهد
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7458  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 28 فروردین 1402
    ماموریت قالیباف برای پیگیری حادثه سلمان شهر
    رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینی تاکید کرد که ریاست قوه قضاییه در نشست سران سه قوه قول پیگیری ابعاد حادثه روستای دانیال سلمان شهر را دادند و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این موضوع را دنبال خواهد کرد تا رسیدگی دقیق و جدی صورت گیرد.
    به گزارش ایسنا، سیدشمس الدین حسینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی دیروز مجلس، بیان کرد: روز شنبه در واقعه تلخ و تاسف بار در روستای دانیال بخش سلمان شهر شهرستان عباس آباد در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم به بهانه وقف مبتنی بر وقفنامه ای مجهول، دو نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند.
    وی در ادامه اظهار کرد: ریشه مشکل در نابسامانی امور وقف در کشور و سردرگمی محاکم در صدور آراء ضد و نقیض است. نتیجه آن نیز کشته شدن مردم می شود و ما این امر را بارها به بالاترین سطوح کشور اعلام و متذکر شده ایم. آنچه دیروز رخ داد قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود.
    نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حادثه دردآور است. به مردم اهالی اصیل دانیال و سلمان شهر به ویژه خانواده های داغدار تسلیت می گویم. دیروز و امروز از وزیر کشور گرفته تا دیگر مقامات ملی و استانی و رئیس کمیسیون امنیت ملی صحبت کردند و  آن‌ها خواستار رسیدگی به این واقعه اسفناک شدند.
    حسینی افزود: نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف باید نسبت به کشته شدن دو روستایی بی گناه پاسخگو باشند و موضوع را پیگیری کنند و همچنین از تجربه های گذشته درس بگیرند و اطلاع رسانی در این خصوص دقیق، صحیح و صادقانه باشد، آنچه که مخابره می شود اطلاع رسانی صحیحی نیست.
    وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی پیرو تلاش‌های دیروز رئیس و نایب رئیس کمیسیون به این موضوع ورود کنند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود. بار دیگر ضمن تسلیت به اهالی اصیل دانیال و خانواده های متوفی از مردم شریف به دلیل این سوءتدبیر جانکاه عذرخواهی می کنم و امیدوارم زبان مسئولیت پذیر و عذرخواه مسئولان نیز باز شود.
    قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینی، بیان کرد: ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ روستای دانیال سلمان شهر، این نکته را عرض می کنم که روز گذشته در جلسه سران، ریاست قوه قضائیه در جریان موضوع بودند و پیگیر هستند و شخصا مسئله را در این جلسه مطرح کردم، مردم عزیز نیز مطمئن باشند که ایشان به طور ویژه این موضوع را پیگیری می کنند. کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری کند تا ان‌شاءالله رسیدگی جدی و دقیقی در این حادثه تلخ صورت گیرد.