سرمقاله

عواقب اجتماعی بحران اجاره‌بها و کوچ شهری ‪/‬ حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7498  |  صفحه ۸ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 28 فروردین 1402
    «داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه شد
    «منظور » مامور اصلاح ساختار بودجه
    رئیس‌ جمهوری در حکمی «داوود منظور» را با حفظ سمت (رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور) به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد.
    در متن حکم رئیس‌جمهور خطاب به «داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است: با عنایت به استعفای جناب آقای دکتر «سید مسعود میرکاظمی» و به استناد اصول یکصد و بیست و چهارم و یکصد و بیست و ششم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند مدیریتی جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور» منصوب می‌شوید.
    رئیس جمهوری در این متن تصریح کرد: اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی کشور با تأکید بر واقعی کردن منابع در آمدی، مدیریت مصارف و رفع معضل کسری بودجه، تحول در نظام برنامه ریزی کشور به منظور تحقق پیشرفت توأم با عدالت، فعال سازی و برگزاری مستمر جلسات شورای اقتصاد باز تعریف نقش سازمان برنامه و بودجه در نسبت با استانها و دستگاههای اجرایی و تعامل مستمر با ایشان به منظور تحقق برنامه هفتم توسعه و سیاستهای دولت مردمی و نیز استفاده از ظرفیت جوانان نخبه انقلابی از اهم انتظارات اینجانب می باشد.
    آیت‌الله رئیسی افزود: امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی»، «مردم داری پاکدستی و فسادستیزی، قانون مداری» و «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در پیشبرد تحقق آرمانهای نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» مجدانه کوشا باشید.
    داوود منظور کیست؟
    داود منظور عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و متولد سال ۱۳۴۳ در تهران است. او دارای مدرک تحصیلی دکتری علوم اقتصادی، گرایش اقتصادسنجی و اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه تهران (۱۳۷۹) و کارشناسی ارشد اقتصاد و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) (۱۳۶۹) است.
    داود منظور پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و امور مجامع شرکت مادرتخصصی توانیر (۱۳۹۷-۱۳۹۳)، معاون وزیر نیرو در برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (۱۳۹۰-۱۳۸۸)، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی (۱۳۹۲-۱۳۹۱)، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری (۱۳۹۱-۱۳۹۰)، معاون برنامه‌ریزی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ۱۳۹۱-۱۳۹۰)، مشاور اقتصادی وزیر نیرو (۱۳۹۳-۱۳۹۲)، دبیر کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران و نماینده کشور در شورای جهانی انرژی از سال ۱۳۸۵ تاکنون و مشاور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۳-۱۳۹۲) بوده است.
    داوود منظور را به عنوان یکی از مدیران امام صادقی دولت می‌شناسند. جمعی که با به قدرت رسیدن رئیسی، از دانشگاه امام صادق به دولت و وزارتخانه‌های آن کوچ کردند و البته هر کدام در هر تغییری جای خود را با یک فارغ‌التحصیل دیگر این دانشگاه عوض می‌کنند.