سرمقاله

خیانت دردوقاب !؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7624  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 فروردین 1402
    استاندار فارس در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر شیراز :
    شیراز سرفراز در ارائه خدمات به گردشگران
    شیراز شهر سرفزار در میان کلانشهرهای کشور و از مهم ترین شهر های مذهبی ایران زمین است، زیبایی این شهر زبانزد خاص و عام در دنیاست.
    شیراز شهر امامزادگان لازم التکریم و واجب التعظیم، شهرگنبدهای فیروزه ای، عرصه شعر و ادب، وادی بزرگان و علما، شهر شکوه و عظمت، شیراز شهر راز و عشق و شور،شهری با باغ های مشهور است.علاوه بر همه این موارد شهر شیراز شهره به میهمان نوازی می باشد و کمترجایی در ایران وجود دارد که مردمی چنین میهمان نواز داشته باشد.
    شهر شیراز هر ساله در بهار به قطعه ای از بهشت تبدیل می شود، بوی عطر بهار و نارنج، صدای آواز پرندگان شور و حال عجیبی را به شهر اهدا می کند و همه این موارد سبب می گردد تا در ایام نوروز شهر شیراز میزبان میلیونی مسافرین و مهمانان نوروزی باشد و همین امر طلب می کند تا جمع بسیاری از ماه ها قبل نوروز به برنامه ریزی مشغول شوند و چندین هزار نفر نیز در ایام نوروز این برنامه ها را اجرا می کنند تا حجم بالای مسافر در شهر باعث ایجاد مشکلات برای شهروندان شیرازی و میهمانان نوروزی نشود.
    میهمان نوازی مردم شیراز با خون آنان عجین شده است و به شکل سنتی دیرپا در آداب و رفتار آنان جلوه گری می کند، شیراز علاوه بر قطب گردشگری کشور، قطب پزشکی،سلامت، دانشگاهی و فرهنگی ایران نیز است و همه این ویژگی ها با داشتن آثار تاریخی متعدد در هیج کجای کشور به صورت متمرکز وجود ندارد و به همین دلیل است که شیراز را بی مانند می خوانند.
    امسال نیز همانند سال های گذشته و همچون سال های پیش از شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از هم وطنمانمان از راه‌های دور و نزدیک شهر شیراز را برای گردش، زیارت و تفریح انتخاب کردند و چند روزی را در شیراز سپری کردند.
    در این راستا مدیریت شهری نیز مانند سال های گذشته با برنامه ریزی دقیق، همت مضاعف و با بسیج نیروهای خدمتگزار تلاش کرد تا بستر پذیرایی از میهمانان را به بهترین شکل ممکن فراهم نماید. بدین ترتیب شیراز افزون بر برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و... در خدمات‌رسانی سفرهای نوروزی هم از جایگاه مطلوبی بهره می‌برد و همین امر نیز باعث می شود بسیاری از مسافران نوروزی این مهم را یادآور شوند که برای چندمین بار است که به شیراز سفر کرده اند یا اگر بار اول باشد می گویند بازهم به این شهر خاص ایران سفر خواهند داشت.
    در همین راستا گفته های دو عضو شورای شهر شیراز را در ادامه می خوانید تا بدانیم ناظرین بر مدیریت شهری در رابطه با نحوه خدمات رسانی شهرداری شیراز و سازمان های تابعه اش چه نظری دارند.
    ارائه خدمات از طریق سامانه 137 شهرداری
    مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از هدایت و اسکان مسافران در کلان شهر شیراز با استفاده از سامانه سامانه ارتباطات مردمی شهرداری شیراز ۱۳۷ در تعطیلات نوروز خبر داد.
    رضا جاویدی با اشاره به اینکه در بدو ورود مسافران به شهر شیراز پیامکی به تلفن همراه گردشگران برای دریافت خدمات از سامانه ۱۳۷ شهردای شیراز ارسال می گردید، گفت: مسافران نوروزی پس از تماس با سامانه ۱۳۷، در صورت نیاز به هرگونه مسیریابی در شهر شیراز، موقعیت‌های مکانی و نشانی دقیق محل مورد نظر از طریق پیام کوتاه برای فرد تماس گیرنده به صورت کاملا رایگان ارسال می‌ شد.
    مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: بیش از ۳۰ لایه اطلاعات مورد نیاز مسافران شامل جدول اماکن تاریخی، گردشگری، اقامتی، پارکینگ ها، بازارها، مراکز درمانی و اصناف مختلف در این نقشه بارگذاری شده بود و در اختیار مسافرین قرار می گرفت.
    مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز بیان کرد: به کمک نقشه هوشمند که به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک شهر شیراز متصل بود، علاوه بر مسیریابی، آخرین وضعیت ترافیکی خیابان‌ها در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گرفت و گردشگران می توانستند بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: تنها شهرداری متولی شهر نیست!
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه در نوروز امسال شهرداری عملکردی به مراتب بهتری نسبت به سال های گذشته داشت، اظهار کرد: موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) بودن موضوعی ساده ای نیست و انتظار می رفت همه دستگاه ها نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.
    تذروی با گلایه از عملکرد دیگر دستگاه ها در راستای معرفی شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، گفت: برخی از ادارات حتی یک بنر کوچک هم در این رابطه تهیه و نصب نکردند.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: تنها شهرداری متولی شهر نیست و باید همه دستگاه ها در ایام نوروز و مناسبت های خاص پای کار باشند تا خدماتی شایسته به گردشگران و شهروندلن ارائه شود.
    بازدید مستمر و شبانه‌روزی از کمپ‌های اقامتی شهرداری و دیگر مراکز اسکان متعلق به شهرداری شیراز
    عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بازدید مستمر و شبانه روزی در طول ایام نوروز از کمپ های اقامتی شهرداری و دیگر مراکز اسکان متعلق به شهرداری شیراز، گفت: بیش از سه هزار نفر از نیروهای شهرداری در این ایام به مسافرین خدمات ارائه دادند که جا دارد از آنان تقدیر شود.
    تذروی با بیان اینکه امکانات خوبی در سه کمپ اقامتی گردشگران توسط شهرداری ارائه گردید، افزود: مردم شیراز نیز مانند سال های گذشته از گردشگران پذیرایی خوبی داشتند و باز هم میهمان نوازی خود را ثابت نمودند.
    عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نظارت خوبی بر مراکز اقامتی و حتی پارک ها انجام شد، گفت: شهرداری شیراز از جهات مختلف از جمله کنترل ترافیک، راهنمایی گردشگران، ارائه برنامه های فرهنگی و ایجاد فضاهای شهری و زیباسازی شهر عملکرد خوبی داشت و توانست نمره قابل قبولی را در ارائه خدمات به گردشگران کسب کند.
    ترافیک روان در اطراف حرم مطهر، اماکن تاریخی و گردشگری حاصل همکاری خوب شهرداری و پلیس راهور بود
    تذروی با بیان اینکه در موضوع ترافیک همکاری خوب شهرداری و پلیس راهور موجب شد تا شاهد ترافیکی روان در شهر شیراز بویژه در اطراف حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و اماکن تاریخی و گردشگری باشیم، اظهار کرد: خط کشی های معابر، نصب علایم راهنمای مسیر، نصب دوربین های نظارتی و نصب علایم هشدار دهنده و همچنین تأمین پارکینگ کمک خوبی در راستای رفع ترافیک داشت. وی افزود: از لحاظ فرهنگی نیز عملکرد خوبی داشتیم اما می توانستیم خدمات بهتری را به گردشگران ارائه نماییم.
    نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تهیه افطاری ساده برای گردشگران و شهروندان را اقدامی بجا عنوان نمود و گفت: شیراز شهری است با غنای فرهنگی فراوان که جا دارد با ارائه خدمات خوب، این فرهنگ غنی نیز به گردشگران انتقال یابد.
    تذروی بیان کرد: از نظر زیباسازی نیز در شهر شیراز اقدامات خوبی انجام شده بود که رضایت شهروندان و گردشگران را به همراه داشت.
    عضو ناظر شورا اسلامی شهر شیراز در منطقه دو شهرداری شیراز گفت: در سطح شهرداری منطقه دو اقدامات خوبی برای ایام نوروز انجام گردید و عملکرد شهردار جوان و انقلابی این منطقه که به صورت شبانه روز به همراه تیم پرتلاش خود در منطقه حضور داشت قابل تقدیر است.
    رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شیراز: ارائه خدمات به صورت سنتی مشکلات فراوانی دارد و موجب سردرگمی و بلاتکلیفی گردشگران می‌شود
    رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز بهره گیری از ظرفیت هوشمندسازی در جهت ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران نوروزی را راهکاری موثر و شایسته در جهت رونق گردشگری دانست.
    مهدی نصیری با اشاره به اینکه ارائه خدمات به صورت سنتی مشکلات فراوانی دارد و موجب سردرگمی و بلاتکلیفی گردشگران می شود، اظهار کرد: مدیریت مطلوب شهری در جهت کسب رضایت مردم و ارائه خدمات بهینه جز با اتخاذ سیاست های هوشمندسازی به سرانجام و نتیجه نخواهد رسید.
    رئیس کمیته هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های هوشمندسازی از جمله اهدافی است که نقش برجسته در بحث تکریم مردم و ارائه خدمات به گردشگران در ایام نوروز داشت، گفت: در همین راستا، و توجه ویژه در ایام نوروز به مقوله گردشگری که اطلاعات محور انجام گردید و ارائه خدمات بهینه و بهتر به میهمانان و مسافران نوروزی کلانشهر شیراز با استفاده از ظرفیت هوشمندسازی از جمله ارائه و ارسال نقشه هوشمند شیراز و ارائه خدمات الکترونیکی با سامانه ۱۳۷ شرایط بهتری برای مسافران نوروزی فراهم کرده بود.
    رئیس کمیته هوشمندسازی شورا گفت: با استفاده از این سامانه در بدو ورود مسافران و زائران به سومین حرم اهل بیت علیهم السلام لینک نقشه هوشمند شیراز بر روی گوشی تلفن همراه آنها ارسال می گردید و همچنین گردشگرانی که با سامانه 137 از طریق تماس تلفنی یا نرم افزار سرو ارتباط برقرار کردند به صورت خودکار خدمات مورد نیاز انها و معرفی خدمات هوشمند از جمله نقشه هوشمند شیراز در اختیار انها قرار گرفت.
    وی افزود: با به روز رسانی هایی که انجام شد در این سامانه، ۳۰ لایه اطلاعاتی مورد نیاز بر روی نقشه هوشمند شیراز بارگذاری شد و گردشگران به راحتی به جدول اماکن تاریخی گردشگری اقامتی، پارکینگ ها، فعالیت های فرهنگی در سطح شهر، مسیریابی و ترافیک شهر، ایستگاه ها و مسیرهای اتوبوس و مترو، بازارها و غیره دسترسی پیدا می کردند.
    وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه مسافران توانستند با خیالی آسوده به انتخاب بهترین مسیر با صرف وقت کمتر به راحتی به مکان های مورد نظر خود برسند.
    مدیریت شهری در ارائه خدمات به گردشگران در ایام نوروز عملکردی موفق داشت
    نصیری عملکرد مدیریت شهری در طول ایام نوروز و همچنین ارائه خدمات به گردشگران را عملکردی موفق دانست و گغت: سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مسافران و شهروندان شیرازی در این ایام بود‌ و در ترویج و معرفی امکانات هوشمند برای گردشگران نقش کلیدی داشت.
    وی افزود: اقدامات هوشمندانه و ارائه خدمات الکترونیک به گردشگران در مراحل اولیه قرار دارد و باید در سال های آتی بیشتر به آن پرداخت.
    نصیری با بیان اینکه شیراز شهر گردشگر پذیری است و امکانات زیرساختی حداقلی توسط شهرداری در کمپ های نوروزی مهیا است، گفت: پیشنهاد می کنم که کمپ باغ جنت با توجه به محیط آن به کمپ دایمی تبدیل شود تا علاوه بر استفاده گردشگران از این کمپ، مکانی نیز برای اسکان تیم های ورزشی باشد.
    همچنین در ایام نوروزحجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با همراهی دکترمحمدحسن اسدی شهردار شیراز، کاظم اکرمی رئیس منطقه ۳ بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس، سیدمصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگرمدیران شهرداری با حضور در اقامتگاه‌های نوروزی باغ جنت و زیباشهر ضمن ملاقات چهره به چهره با زائران و مهمانان نوروزی شیراز، امکانات و کیفیت خدمت‌رسانی شهرداری شیراز و سایر نهادهای مسئول را مورد بررسی قرار داد.
    وی اقدامات رفاهی و فرهنگی شهرداری شیراز در اقامتگاه‌های مسافران نوروزی را ستودنی خواند و بر ادامه ارائه مطلوب خدمات به زائران و گردشگران تا پایان تعطیلات تأکید کرد.
    رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه هم‌افزایی و تعامل سازمان‌های خدمات‌رسان در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان فارس پیش از شروع تعطیلات در راستای ایجاد شرایط مناسب میزبانی در سطح بالایی انجام پذیرفت، گفت: شهرداری شیراز به عنوان اصلی‌ترین متولی میزبانی از میهمانان نورزی با استقرار کمپ‌ها و اقامتگاه نوروزی در نقاط مختلف شهر شیراز و توزیع امکانات مناسب زمینه میزبانی مطلوب شهر شیراز و استان فارس را فراهم ساخت‌.