سرمقاله

خیانت دردوقاب !؟ ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7630  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 فروردین 1402
    با ارزیابی معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام شد
    صنایع فولاد شهریار تبریز در جمع شرکت های دانش بنیان کشور
    تبریز - وحید خوش زرع: شركت صنايع فولاد شهريار تبریز حائز رتبه دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری شد.
    به گزارش خبرنگار ما به نقل از دفتر ارتباطات و رسانه ای گروه صنعتی پارس ساختار، شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز، در راستای سیاست های راهبردی و توسعه ای گروه و تلاش در جهت ارتقا کمی و کیفی خط تولید ورق گالوانیزه شرکت فولاد شهریار تبریز با اتکا به دانش فنی متخصصین و مهندسان جوان این شرکت، موفق به دریافت رتبه دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری شد.
    طی مراحل فرآیند ارزیابی معاونت علمی ریاست جمهوری و کارگروه ارزیابی دانش بنیان، براساس شاخصه ها، پس از بررسی اطلاعات و طی جلسات ارزیابی حقوقی و مالی مدیریت، کارشناسان و متخصصان فنی شركت صنايع فولاد شهريار تبریز و واحد تحقیق و توسعه و ارائه اطلاعات لازم با جزئیات فنی به کارگروه ارزیابی معاونت علمی ریاست جمهوری، موفق به اخذ گواهی دانش بنیان شد.
    این موفقیت در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ که به فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، اشتغال و دانش بنیان نامگذاری شده بود، محقق گردید.
    در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز، ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم پیوسته تولید می شود که از محاسن روش فوق در مقایسه با روش های دیگر می توان به مقرون به صرفه بودن، امكان ايجاد ضخامت های کنترل شده و مورد درخواست و همچنین استحكام و چسبندگی بالای پوشش گالوانيزه اشاره نمود.
    همچنین عملیات احداث کارخانجات نورد سرد این شرکت در زمینی به مساحت ۵۴ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۳۰ هزار متر مربع با مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از اول سال ۱۴۰۰ شروع شده که پیش بینی میشود فاز اول آن امسال به بهره برداری برسد.
    ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد می باشد که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی خواهد بود.
    لازم به ذکر است شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار، تنها تولید کننده ورق های گالوانیزه در شمالغرب کشور است.
    همچنین این شرکت توانسته عنوان تنها تولیدکننده ضخیم ترین ورق گالوانیزه به صورت رول به عرض ۱۲۵۰ و ضخامت ۳/۵ میلی متر در غرب آسیا را به خود اختصاص دهد.