سرمقاله

چالش‌های کارآفرینی ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7698  |  صفحه ۵ | ایران زمین  |  تاریخ: 31 فروردین 1402
    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
    البرز ظرفیت بالایی برای پژوهش‌های علمی دانش‌آموزی دارد
    مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزهم گفت: این استان ظرفیت بالایی برای پژوهش های علمی دانش آموزی دارد.
    علی حجرگشت در آئین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا اشتهارد استان البرز، افزود: با توجه به کثرت مراکز علمی تحقیقاتی دراین استان، دانش آموزان می‌توانند از امکانات و تجهیزات آن از جمله در پژوهش سراهای دانش آموزی بهره مند شوند.
    وی بیان کرد: دانش آموزان باید بدانند راهی جز تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور در همه زمینه‌ها نداریم. وی تصریح کرد: استان البرز ظرفیت بالایی در حوزه تحقیق و پژوهش دارد که آشنایی دانش آموزان با این ظرفیت‌ها می‌تواند انگیزه آنها را دراین عرصه بالا ببرد.
    حجرگشت یادآورشد: پژوهش در دنیای امروز به معنای تبدیل علم به ثروت است و هر کشوری که این زیرساخت مهم را ایجاد کند به موفقیت می‌رسد.
    وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مسیر پژوهش اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که نتیجه آن را در حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی و پژوهشی بویژه در استان البرز در سطح کشوری و برون مرزی می‌بینیم.
    مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: عملکرد خوب آموزش و پرورش با محور پژوهش را می‌توانیم در پژوهش سراهای دانش آموزی ببینیم. حجرگشت تاکید کرد: مشارکت و بهره‌مندی دانش آموزان استان البرز از خدمات و امکانات پژوهش سراها می‌تواند نقش مؤثری در هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت آنان داشته باشد.
    محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به سمت توسعه مراکز پژوهشی و کار آفرینی پیش برویم تا زمینه‌های پژوهشی کشور فراهم شود، افزود: باید زمینه سازی ایجاد پژوهش‌سراهای بیشتر را برای کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان داشته باشیم و تفکر خلاق را نیز با ایجاد خانه‌های خلاق افزایش دهیم. وی بیان کرد: زمینه سازی برای تحقق پژوهش‌های بنیادی در آموزش و پرورش در زمان دانش آموزان محقق می‌شود لذا با استفاده از ابزارهای مختلف؛ تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت کنیم تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر و دانشمند را نیز محقق کنیم. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی دستاوردهای مهمی داریم، خاطرنشان کرد: این مهم، نتیجه تلاش جوانان امروز و نوجوانان دیروز است. کاظمی یادآور شد: دانش آموزان امروز دانشمندان آینده هستند که می‌بایست موقعیت‌های یادگیری متنوعی را برای دانش آموزان فراهم کنیم تا دانش آموزان با حرکت در مسیر آن، یافته‌های خود را به علم تبدیل کنند.
    وی ادامه داد: پژوهش سراهای دانش آموزی نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های پژوهشی دارند، بنابراین باید به سمت توسعه مراکز پژوهشی و کار آفرینی پیش برویم تا زمینه‌های پژوهشی آینده کشور فراهم شود.
    وی تصریح کرد: امروز عملکرد پژوهش سراهای آموزش و پرورش بسیار خوب بوده و توجه نهادها و پژوهش سراهای متعددی را به خود جلب کرده‌اند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم مسئولان در دولت و مجلس برای تقویت نیروی پژوهشی همکاری و حمایت لازم را لزاین مجموعه مهم بویژه راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در مناطق محروم داشته باشند. لازم به ذکر است، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در جمع دانش‌آموزان دبیرستان متوسطه دوم شبانه‌روزی حضرت زهرا (س) این شهرستان حضور یافت و در ضیافت افطاری ساده دانش آموزی شرکت کرد.