سرمقاله

هنر بیرون آمدن از اشتباه ‪/‬ جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7883  |  صفحه آخر  |  تاریخ: 05 اردیبهشت 1402
    آیفون ۱۵ پرو مکس به سنسور جدیدی برای دوربین اصلی مجهز خواهد شد
    افشاگری شناخته‌شده ادعا کرده است که پرچمدار جدید اپل برای دوربین اصلی از سنسوری با اندازه نزدیک به یک اینچ بهره خواهد برد. نزدیک به هفت سال زمان برد تا اپل تصمیم بگیرد آیفون‌های جدید خود را به دوربین با رزولوشن بالاتر مجهز کند. در این راستا، به نظر می‌رسد نباید منتظر بروزرسانی تازه‌ای در دوربین‌های نسل بعدی سری آیفون باشیم. با این وجود، شایعه‌ای هیجان‌انگیز ادعا می‌کند که پرچمدار پرمیوم موردانتظار اپل یعنی آیفون ۵ پرو مکس از دوربین اصلی قدرتمندتری در مقایسه با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو مکس بهره خواهد برد.
    افشاگر برجسته، Ice Universe، در گزارش خود اذعان داشته است که آیفون ۱۵ پرو مکس به سنسور جدیدی که به برند سونی تعلق دارد مجهز خواهد شد. در حال حاضر، آیفون ۱۴ پرو مکس از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX803 استفاده خواهد کرد. در نتیجه، پرچمدار پریموم اپل از سنسور IMX903‌ سونی برخوردار خواهد شد.
    یکی از تفاوت‌های مهم بین این دو سنسور مربوط به اندازه آن‌ها می‌شود. دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرو مکس از سنسور 1/1.28 اینچی بهره می‌برد در حالی که شایعه شده است سنسور IMX909 از سنسور 1/1.14 اینچی (نزدیک به یک اینچ) برخوردار خواهد بود. از لحاظ فنی، سنسورهای با ابعاد بزرگ‌تر قادرند نور بیشتری را جذب کنند و جزئیات دقیق‌‍تری را به تصویر بکشند. البته نباید فراموش کنیم سنسورهای بزرگ‌تر قطعا باعث افزایش برآمدگی ماژول دوربین خواهند شد و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز قطعا از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
    شایان ذکر است Ice Universe گفته است که سنسور جدید آیفون ۱۵ پرو مکس عملکردی تقریبا مشابه به سنسورهای یک اینچی مانند IMX989 سونی که در گوشی‌هایی مانند شیائومی ۱۳ اولترا به کار رفته است، خواهد داشت. در این رابطه،‌ گزارشی در ماه نوامبر منتشر شد مبنی بر این که سنسور IMX903 در زمینه کاهش نویز عملکرد قابل قبولی خواهد داشت و دامنه پویایی تصاویر را نیز بهبود خواهد بخشید.
    در چند وقت گذشته‌ شرکت‌های برجسته چینی مانند ویوو و شیائومی از دوربین‌های ۱ اینچی برای پرچمدارهای خود استفاده کرده‌اند که دوربین‌های با مگاپیکسل زیاد و مبتنی بر عکاسی محاسباتی را به چالش جدی کشیده‌اند. حالا اما دوربین جدید آیفون ۱۵ پرو مکس نیز می‌تواند به رقیبی جدی برای دیگر پرچمدارهای بازار بدل شود.
    درنهایت باید اشاره کرد که براساس گزارش‌های قبلی، آیفون ۱۵ پرو مکس به لنز پریسکوپی جدید با زوم اپتیکال ۶ برابری مجهز خواهد شد در حالی که آیفون ۱۵ پرو از همان دوربین پریسکوپی نسل قبلی با زوم ۳ برابری همراه خواهد شد. به علاوه، انتظار می‌رود این دو گوشی پرمیوم از تراشه ۳ نانومتری اپل بهره ببرند. خوشبختانه احتمالا همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ از قابلیت داینامیک آیلند برخوردار خواهند شد.