سرمقاله

کم رنگ شدن فرهنگ تلاش ‪/‬ آرین احمدی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 7956  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 07 اردیبهشت 1402
    جبهه اصلاحات حداکثر تا ۲ هفته آینده با اعضای جدید شروع به کار می‌کند
    علی باقری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که بعد از پایان دوره دو ساله جبهه اصلاحات، قرار است چه زمانی دوره جدید تشکیل شود، گفت: همان‌طور که قبلا هم اعلام شد، طبق مقررات و ضوابط مصوبه جبهه اصلاحات، در آغاز هر دوره دو ساله فعالیت جبهه، ۱۵ نفر از اعضای حقیقی مجمع عمومی جبهه اصلاحات انتخاب شده و دوره‌ آن‌ها دوساله است. در پایان دوره اول و در آستانه دوره دوم این اتفاق باید بیفتد. یعنی دوره دو ساله عضویت آن ۱۵ فرد حقیقی تمام شده و الان در مقطعی است که ۱۵ نفر دوره دوم در شرف انتخاب هستند.
    وی افزود:‌ همان‌طور که اعلام شد این ۱۵ نفر توسط کمیته ۹ نفره انتخاب خواهند شد. اعضای این کمیته ۹ نفره در روزهای پایان سال ۱۴۰۱ معرفی شدند و از ابتدای امسال فرآیند انتخاب اعضای حقیقی دوره دوم آغاز شده است. طبق دستورالعمل مصوب جبهه اصلاحات، انتخاب این‌گونه است که از احزاب عضو جبهه و همین‌طور جناب آقای خاتمی، افراد پیشنهادی‌ برای عضویت به عنوان عضو حقیقی مجمع گرفته می‌شود و این اتفاق در این مرحله انجام شده است.
    باقری در پاسخ به این سوال که اسامی پیشنهادی آقای خاتمی چه کسانی هستند، گفت: ما بنای انتشار اسامی را نداریم. اسامی افراد و احزاب به صورت محفوظ به کمیته ۹ نفره ارسال شده و کمیته ۹ نفره در آستانه تشکیل جلسات است. احتمالا چند جلسه برای همفکری نیاز خواهد بود که از میان این اسامی، ۱۵ نفر را برای دوره جدید انتخاب کند. گمانم این است که حداکثر ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده با انتخاب نهایی این ۱۵ نفر افراد حقیقی، کار و بستر برای آغاز دوره دوم جبهه آماده می‌شود و دوره دوم جبهه اصلاحات کار خود را آغاز خواهد کرد.