سرمقاله

تندروی ممنوع! / حجت اله اکبرآبادی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8181  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 11 اردیبهشت 1402
    با عملکرد مقبول در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛
    رتبه نخست کشوری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی
    تبریز - فلاح: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اداره کل با همکاری دستگاه های متولی اقدامات زیادی برای ارتقای سطح ایمنی جاده ها انجام می دهد، اظهار کرد: با وجود این اقدامات، به علت نقش عمده عوامل انسانی در بروز سوانح و تصادفات جاده ای، سالانه حوادث زیادی در جاده های استان روی می دهد و برای کاهش آمار تلفات جاده ای و خسارت های مادی ناشی از آن باید همه دستگاه های امدادی و خدماتی با هم همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
    کاظم تیمورزاده، با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۷۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: این اداره کل برای جلوگیری از بروز تصادفات جاده ای و رعایت حقوق مسافران و دارندگان کالاها بر فعالیت این شرکت ها و موسسه ها نظارت جدی و با متخلفان حوزه حمل و نقل برخورد می کند. وی افزود: در این راستا همچنین طرح های مختلف ارتقای ایمنی تردد برای کاربران آسیب پذیر راه ها در روستاهای هدف با فراوانی تصادفات اجرا می کند به طوری که در سال گذشته آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل کلاه ایمنی، بروشور آموزشی و بازتاب آشکارساز در بیش از ۱۰۰ محل شامل ۵۷ روستا، ۱۳ پاسگاه و بیش از ۳۰ محل دیگر برای بیش از هفت هزار نفر اجرا شد.
    معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه کمبود اعتبار از مهمترین چالش های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای اجرای طرح های ایمنی حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده از خودروهای شخصی از دیگر چالش های این حوزه بوده که موجب ایجاد ترافیک، افزایش مصرف انرژی و بروز تصادفات جاده ای می شود.
    تیمورزاده، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، نوسازی این ناوگان و ارایه تسهیلات مورد نیاز در این زمینه را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به کمبود تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی استان در ایام خاص سال مانند راهیان نور و ستاد اربعین، حوزه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه می شود و نیاز به افزایش ظرفیت این ناوگان وجود دارد.
    وی با اشاره به لزوم همکاری بیشتر سازمان ها و دستگاه ها متولی در حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: عدم استفاده وانت بارها و خودروهای حمل بار معادن از بارنامه در جاده ها و حمل بارهای مازاد موجب بروز چالش در حوزه حمل و نقل استان شده است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام و این دستگاه ها نیز ساماندهی شود. وی با اشاره به لزوم همکاری بیشتر سازمان ها و دستگاه ها متولی در حوزه حمل و نقل، گفت: عدم استفاده وانت بارها و خودروهای حمل بار معادن از بارنامه در جاده ها و حمل بارهای مازاد موجب بروز چالش در حوزه حمل و نقل استان شده و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام و این دستگاه ها نیز ساماندهی شود.
    معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: عدم رعایت قوانین مربوط به رانندگی و شرایط حرفه ای از دیگر چالش حوزه حمل و نقل در این استان بوده و قوانین مربوط به رانندگان و شرکت ها و نظارت بر آن ها نیز باید به صورت دقیق اجرا شود.
    تیمورزاده، با تاکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با عملکرد خوب خود در بخش های مختلف در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه اول کشوری شد، ادامه می دهد: وضعیت جاده های استان در مقایسه با جاده های کشور در حد قابل قبول بوده ولی اقدامات لازم برای افزایش ایمنی جاده ها همچنان ادامه دارد. وی استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی، نبستن کمربند ایمنی، عدم رعایت محدودیت های سرعت، مصرف داروهای خواب آور به هنگام رانندگی، عدم کاهش سرعت در پیچ ها، عدم رعایت فاصله خودروهای جلویی و عدم اطلاع از وضعیت آب و هوا را از عمده مواردی اعلام کرد که موجب بروز تصادفات جاده ای در سطح استان می شود.