سرمقاله

نیاز مشترک به برجام / جلال خوش‌چهره

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری ایرانسل در ۲۰ شهر جدید
  • سیفی: تامین مالی زنجیره تامین از بهترین ابزار‌ها برای مقابله با ناترازی بانک‌هاست
  • فراخوان جدید طرح پژوهانه همراه اول برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 855  |  اخبار صفحات روزنامه  |  تاریخ: 16 آذر 1401
    واکنش به ماجرای بولتن‌های خبرگزاری فارس
    وی افزود: تبیین اقدام اخیر رئیس قوه قضائیه و دستور او برای آزادی زندانیان نکته دیگری است که به آن اشاره کنیم. با پیروزی تیم ورزشی ما در مسابقات جهانی و شادی ملت ایران از این پیروزی و متعاقب آن دستوراتی ریاست قوه قضاییه ابلاغ کردند. نگاه قوه قصاییه ایجاد آرامش و آسایش و دوستی و صمیمیت بین آحاد جامعه است. نگاه این بود آنهایی که متنبه شدند و توبه کردند و پشیمان بودند به دامان خانواده برگردند.‌ دستور رییس قوه قضاییه براین بود آنهایی که نقش لیدری در اغتشاشات اخیر را نداشتند و صدمه ای به جان و مال و ناموس مردم نزدند با تمهیدات قانونی موجبات آزادی شان فراهم شود.‌ پس از دستور رییس قوه قضاییه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان آزاد شدند.
    ستایشی درخصوص احتمال صدور مجازات‌های جایگزین حبس برای بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: قانون به طور خاص برای این موارد تصمیم گیری کرده است.
    ستایشی درخصوص پرونده‌های مربوط به محاربه در اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات اخیر تا این لحظه ۷ نفر در رابطه با حکم محاربه و افساد فی الارض محکومیت بدوی دریافت کردند. اگر این افراد اعتراض به رأی داشته باشند حسب مورد قابلیت فرجام خواهی در دیوان عالی کشور دارند. برخی از پرونده‌ها هم فرجام خواهی شده است.
    وی در پاسخ به سوالی درباره بولتن‌های منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های داخلی گفت: ما متاسفیم که این اتفاق برای خبرگزاری وزین فارس رخ داد. چیزی که بتوان بولتن‌های منتشر شده در فضای مجازی را ارتباط داد یا ارتباطش با خبرگزاری و ساختار و سازمان خبرگزاری فارس مشخص باشد، دریافت نشده است. ما چیزی که مربوط به خبرگزاری فارس و مربوط به مجموعه ارزشی سپاه پاسداران باشد را دریافت نکردیم. یکی از افراد شاخص این خبرگزاری اخبار را بدون صحت سنجی جمع آوری کرده‌ و همین موارد مورد تعرض واقع شده است. فردی در این زمینه مرتکب این اقدام و عمل شده و به موجب قرار صادره در بازداشت است. تحقیقات از این فرد ادامه دارد و بولتن‌ها به مجموعه سپاه پاسداران ارتباطی ندارد.
    وی درباره اقدامات قوه قضائیه درخصوص تصویب قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران صدور قطعنامه را سیاسی می داند و آن را کاملا رد می کند. حامیان این قطعنامه خود را حامی حقوق بشر می دانند در حالی که از ناقصان حقوق بشرند. آلمان چه چیزی دارد بگوید؟ هنوز آثار شیمیایی بر بدن جانبازان ما وجود دارد. آلمان خودش اولین ناقض حقوق بشراست و چه ادعایی دارد که از حقوق بشر حرف بزند. ستاد حقوق بشر و وزارت خارجه موضوع را پیگیری می‌کنند.
    سخنگوی قوه قضائیه درباره برخورد با تخلفات مسئولان و نامه نمایندگان درخصوص‌ ترک فعل ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حسن روحانی که منتهی به فوت هزاران نفر از هموطنان شد؟ گفت: قوه قضائیه خط قرمزی در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها ندارد. ترک فعل مسئولان از ناحیه دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور به صورت هفتگی در حال بررسی است و اقدامات خوبی درخصوص ترک فعل‌ها صورت گرفته است.