صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8551  |  صفحه ۶ | حوادث  |  تاریخ: 17 اردیبهشت 1402
    «عدم توجه به جلو» علت ۴۹ درصد از تصادفات فوتی در پایتخت
    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: 49 درصد از تصادفات فوتی پایتخت به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود. به گزارش فارس ، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به تشریح آمار و علل تصادفات اشاره و اظهار داشت: بر اساس آمار و نمودار به دست آمده از میزان تصادفات فوتی پایتخت 49 درصد به عدم توجه به جلو مربوط می‌شود.
    وی گفت: 27 درصد تصادفات فوتی به علت سرعت غیر مجاز، 7 درصد در پی تغییر مسیر ناگهانی، 5 درصد به دنبال عدم رعایت حق تقدم و 12 درصد نیز به سایر موارد مربوط می‌شود.
    سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه متخلفان حادثه ساز در دسته سرعت غیرمجاز در محدوده سنی 20 تا 30 سال قرار دارند، تصریح کرد: راننده‌ای که سرعت بالایی را تجربه می‌کند برای توقف در مواقع ضروری هرچقدر هم ماهر باشد زمان کافی برای انجام واکنش به موقع، مسافت کافی و میدان دید مناسب برای توقف ندارد.
    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت با تاکید بر اینکه سرعت شوخی بردار نیست گفت: هنگامی که سرعت بیش از حد مجاز است به هیچ عنوان امکان کنترل مناسب و ممانعت از وقوع حادثه وجود ندارد پس توصیه می‌شود رانندگان برای حفظ سلامت و ایمنی لازم خود و دیگران با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و قوانین را رعایت کنند.
    وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند به سرعت زیاد، افراد ماجرا جویی هستند که باید این روحیه خود را کنترل و مدیریت کنند تا با هیجانات شخصی موجب رویدادهای تلخ برای خود و دیگران نشود.
    سرهنگ جوانبخت خاطرنشان کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در کنترل، مدیریت و پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی دارد پس در صورت ایفای درست نقش خود شاهد تاثیر مثبت و سازنده ای در کاهش تصادفات فوتی و جرحی خواهیم بود.