صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8558  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 17 اردیبهشت 1402
    قائم مقام آبفا مازندران:
    خیرین آبرسان مشمول معافیت مالیاتی می شوند
    قائم مقام شرکت آبفا مازندران ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای خیرین آبرسان،آنها را بازوی قدرتمند شرکت در امر آبرسانی به مردم در مناطق محروم خواند و از معافیت مالیاتی آنها خبر داد.
    علی اصغر علیپور قائم مقام شرکت در جلسه مجمع خیرین آبرسان استان ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی در استفاده از ظرفیت خیرین به منظور دسترسی آسان به آب آشامیدنی و ارتقای سلامت عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار اظهار داشت: پیرو دستور مقام عالی وزارت نیرو ، مجمع خیرین آبرسان در مازندران در سال ۱۴۰۱ با هدف تشکیل و توانمند سازی مجموعه های خیریه در حوزه آب و فاضلاب ،اشاعه فرهنگ بهینه مصرف آب ، دسترسی به آب آشامیدنی و ارتقای سلامت عمومی و نیز کمک به حفظ و پایداری آب و محیط زیست تشکیل شد. وی افزود: مازندران دارای ۲۹۱۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۰۱۴۴۸۱ هست که ۱۷۵۸ روستا تحت پوشش شرکت قراردارند و بیش از نیمی از مردم با احتساب جمعیت شناور در روستاها مستقر هستند در همین راستا تامین زیرساختهای لازم برای بهره مندی مردم از آب سالم و بهداشتی و نیز تامین آب شرب در مناطق محروم از اولویتهای شرکت است. علیپور با اشاره به بند (ص) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصریح کرد: بر این اساس خیرین آبرسان مشمول معافیت مالیاتی شده اند و با مصوبه نمایندگان مجلس،کمکهای نقدی و غیرنقدی خیرین در طرحها و پروژه های آبرسانی روستایی و اجرای عملیات آبخیزداری با تائید وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می شود. قائم مقام شرکت آبفا مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و نیز صنایع استان در امر آبرسانی به روستاهای محروم اظهار داشت: فعالیتهای خیرخواهانه از دیرباز در فرهنگ مردم استان وجود داشته و خیرین منشا اقدامات متعدد عام المنفعه هستند و امیدواریم خیرین ارجمند از این فرصت برای حل مشکلات آبرسانی در روستاهای محروم در سالی که با تنش شدید آبی مواجه هستیم ، شرکت آب و فاضلاب مازندران را در امر سقایی به محروم ترین مردم یاری برسانند.