صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8861  |  صفحه ۷ | بازار و سرمایه  |  تاریخ: 21 اردیبهشت 1402
    گزارش «ابتکار» از نبرد تمام عیار در سرزمین‌های اشغالی
    حمله به قلب تل‌آویو
    منابع خبری روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند که مقاومت فلسطین حملات راکتی خود به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را آغاز کرده و طی ساعتی با پرتاب بیش از ۱۰۰ راکت، به تل‌آویو رسیده‌اند. این حملات سراسر سرزمین‌های اشغالی را در ترس و وحشت فرو برده و موجب فرار شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها شده است.
    مقاومت فلسطین: این شروع است
    منابع فلسطینی از یک منابع آگاه در اتاق مشترک عملیات مقاومت فلسطین گزارش دادند: پاسخ مقاومت در چارچوب رویارویی مستمر با تروریست‌های اشغالگر و در چارچوب دفاع مشروع است. اجماع، هماهنگی و حمایت سیاسی کامل فلسطینی‌ها برای این پاسخ وجود دارد که نشان‌دهنده موضع اصلی فلسطین است.
    تل‌آویو در تیررس
    منابع فلسطینی اعلام کردند که حملات راکتی مقاومت فلسطین به «عسقلان» و «سدیروت» با ده‌ها راکت ادامه دارد و حتی به «تل آویو» رسیده‌اند. تصاویر منتشر شده که نشان می‌دهد برخی مزارع کشاورزی اطراف تل‌آویو آتش‌گرفته و صهیونیست‌ها درباره خسارات گسترده دیگر نگرانند.
    خبرنگار شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴» از شنیده شدن صدای انفجار بر فراز تل‌آویو و رهگیری راکت‌های شلیک‌شده از غزه خبر داد. بسیاری از وزرای کابینه «بنیامین نتانیاهو» نظیر وزیر ارتباطات، همانند سایر شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها فرار کرده‌اند. رسانه‌های جهان هم روز گذشته در حال بازنشر تصاویری بودند که نشان می‌داد ساکنان تل‌آویو و سایر شهرک‌نشینان اشغالی از خانه‌ها، ساحل دریا و مراکز شهرها به سوی پناهگاه‌ فرار می‌کنند.
    پیام‌مان را رساندیم
    «داود شهاب»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» تصریح کرد: این پاسخ ما به جنایت ترور فرماندهان جهادی و در چارچوب مقابله با تجاوزات اشغالگران است. هماهنگی مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر، پیامی به آن‌هاست که بدانند در پیش‌بینی و اهداف شکست خورده‌اند. مسئولیت تشدید تنش‌ها، تنها بر عهده دولت اشغالگر و ارتش آن است.
    به گزارش فارس، این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که جلسه‌ای امنیتی را با برخی وزرای کابینه خود برگزاری کرده، خطاب به شهرداران شهرک‌های اشغالی مدعی شد: برای احتمال گسترش عملیات و انجام حملات قوی علیه غزه آماده هستیم!
     آژیرخطر در تمام سرزمین‌های اشغالی
    از سوی دیگرخبرنگار شبکه «المیادین» دراین‌باره گزارش داد: راکت‌های جدیدی از نوار غزه به سوی صهیونیست‌ها پرتاب شده و آژیرهای خطر در شهرک‌های «سدیروت»، «شاعر هنگیف» و «عسقلان» به صدا درآمد.
    شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد که آژیرهای خطر در «اسدود»، حومه آن، «نتیفوت» و در بیش از ۳۰ کیلومتری مرز با غزه به صدا درآمده‌اند. تمام مناطق صهیونیست‌نشین از جنوب تل‌آویو تا مرز غزه تحت حملات راکتی مقاومت قرار دارد.
    شبکه صهیونیستی «کان» بعد از سراسری شدن حملات علیه اشغالگران، درباره پس‌لرزه‌های سیاسی و رسانه‌ای این بحران اعلام کرد: پیش‌بینی می شود ۹ سفیر از کشورهای مختلف به زودی و در یک زمان از پیش برنامه‌ریزی‌شده وارد تل‌آویو شوند؛ آن‌ها در «اسرائیلِ» تحت تشدیدات امنیتی قصد دارند اینجا بیایند، این فرصتی برای نشان دادن زندگی زیر آتش است.
    انتقام جنگنده‌های اسرائیلی از کودکان فلسطین
    هم‌زمان با تداوم حملات راکتی جناح‌های مقاومت به سراسر سرزمین‌های اشغالی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه مناطقی از نوار غزه انجام دادند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در پی حملات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رژیم صهیونیستی به غزه جمعاً ۲۰ نفر شهید و ۴۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند. تصاویر بیمارستان‌های فلسطینی نشان می‌دهد که بیشتر قربانیان این حملات جنایتکارانه کودکان بوده‌اند.
    اصابت راکت‌ها به اهدافی در شهرک‌ها
     شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک راکت به خانه‌ای در سدیروت اصابت کرده است. رسانه‌های عبری ساعتی بعد گزارش دادند که بسیاری از این راکت‌های مقاومت به ساختمان‌ها و اماکن شهری برخورد داشته‌اند.
     در ادامه گزارش‌ها آمده است: راکت‌هایی که از نوار غزه پرتاب شده، مربوط به حملات دیروز رژیم صهیونیستی هستند و پاسخ مقاومت فلسطین به ترور سه رهبر جنبش جهاد اسلامی در روز سه شنبه نیستند.
    صدها راکت در عرض یک ساعت!
    رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های خود اعلام کردند: تاکنون صدها راکت به سمت شهرک‌های اطراف غزه شلیک شده که سامانه گنبد آهنین تنها چند راکت را رهگیری کرده است. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که در یک ساعت گذشته حدود ۱۰۰ راکت از سوی فلسطین شلیک شده است.
     این رسانه‌ها در ادامه گزارش‌های خود اذعان کردند: پس از ۳۶ ساعت انتظار، رگبار راکتی فلسطینی‌ها آغاز شده و راکت‌هایش به اهدافی در سدیروت تا عسقلان اصابت کرده‌اند. پایگاه اینترنتی روزنامه عبری «معاریو» نیز درباره این حملات نوشت: رگبارهایی از راکت‌ به سوی عسقلان و مرز غزه روانه شده‌اند که تاکنون هم ادامه دارند.
    این پاسخ راکتی مقاومت در حالی انجام شد که رسانه‌های فلسطینی، صبح دیروز (چهارشنبه، ۱۰ می)، از آغاز موج جدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن چندین نقطه در آن خبر داده بودند.
    براساس گزارش خبرگزارس فلسطینی «شهاب»، جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی، در دومین روز تجاوز به نوار غزه، چندین شهر را در این منطقه هدف قرار دادند. گفتنی است، بامداد روز سه‌شنبه، ۹می منابع خبری فلسطینی با گزارش حداقل ۴۰حمله هوایی به سراسر نوار غزه، خبر دادند که مواضع جنبش جهاد اسلامی در شهرهای رفح، غزه و خان‌یونس بار دیگر هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ است.