سرمقاله

هزینه کردن بیهوده تا کی!؟‪/‬ کمال الدین پیرمؤذن

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 8957  |  صفحه ۱  |  تاریخ: 24 اردیبهشت 1402
    مصباحی مقدم:
    امیدواریم تورم با توجه به شعار امسال مهار شود
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: امیدواریم تورم با توجه به شعار امسال مهار شود.
    به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در سومین دوره همایش ملی قرض نیکو، با تاکید بر فرهنگسازی در این بخش، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چند صندوق محدود در این زمینه داشتیم اما امروز این صندوق‌ها افزایش یافته است.
    وی افزود: در جلسه‌ای با مقام ریاست جمهوری ایشان آرزوی دوران مسئولیت تولی‌گری آستان قدس رضوی را مطرح کردند و فرمودند آن زمان دنبال تاسیس بانک قرض‌الحسنه از منابع آستان قدس رضوی بوده‌اند و موافقت و همراهی نشد. بنده عرض می‌کنم اکنون میدان باز است و حضرت آیت‌الله مروی هم از انسان‌های خدوم و مورد اعتماد مقام رهبری هستند و همین رویه صندوق امداد ولایت بر اساس ارائه وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد پذیزفته شده است.
    وی با تاکید بر اینکه گرفتن کارمزد شرعا مانعی ندارد، اظهار کرد: گرچه برخی فقها آن را مجاز نمی‌دانند اما نظر قالب فقها گرفتن کارمزد به مثابه مزد کار است؛ یعنی هزینه تمام شده خدمات که در شورای فقهی بانک مرکزی هم این موضوع را مورد بحث قرار دادیم و چند نکته تصویب شد. گفته شد با توجه به اینکه سخن از هزینه تمام شده است، این هزینه درصدی تعیین نمی‌شود بلکه یک هزینه ثابت و متغیر داریم که هزینه متغیر با تناسب مبلغ و مدت وام مانعی ندارد اما برای یک وام.