سرمقاله

انتخابات ترکیه و چند نکته ‪/‬ ژوبین صفاری

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام جزییات بسته‌های رومینگی همراه اول ویژه عرفه تا اربعین بسته‌های رومینگ همراه اول ویژه ایام عرفه تا اربعین، برای استفاده در کشور عراق اعلام شد.
  • فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ایرانسل ویژه انتخابات
  • تماشا و پیش‌بینی مسابقات یورو ۲۰۲۴ از لنز ایرانسل
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9130  |  صفحه ۵ | جهان ورزش  |  تاریخ: 27 اردیبهشت 1402
    کارشناس والیبال:
    تیم ملی والیبال باتجربه‌تر شده است
    کارشناس والیبال ایران گفت: تیم ملی همیشه در ابتدای تورنمنت‌ها متزلزل ظاهر می‌شود و در ادامه شکل بهتری می‌گرید. خوشبختانه هم بازیکنان و هم کادرفنی تیم ملی تجربه حضور در لیگ ملت‌ها را پیدا کرده و همین مسئله یک پوئن مثبت برای این تیم است.
    محمد شعبان خمسه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه عملکرد تیم ملی والیبال را در لیگ ملت‌ها چگونه پیش‌بینی می‌کند، اظهار کرد: تا زمانی که مسابقات شروع نشود نمی‌توان برآورد درستی از عملکرد تیم ملی داشت؛ اما تیم ملی همیشه در ابتدای تورنمنت‌ها متزلزل ظاهر می‌شود و در ادامه شکل بهتری می‌گیرد. خوشبختانه هم کادرفنی تیم ملی تجربه حضور در لیگ ملت‌ها را پیدا کرده‌ و همین مسئله یک پوئن مثبت برای این تیم است.
    وی در مورد انتقادهای زیادی که در ابتدای دور پیشین لیگ ملت‌ها از تیم ملی شد، عنوان کرد: سال گذشته تغییر نسل بزرگی شکل گرفته بود و باید به این نسل فرصت داده می‌شد؛ اما با توجه به اینکه نسل پیشین تیم ملی انتظارات را بالا برده بود مردم توقع داشتند تیم ملی با همان قدرت گذشته در بازی‌ها حاضر شود.
    کارشناس والیبال ایران تصریح کرد: ممکن است برخی نقدها که به تیم ملی شد زاویه‌دار باشد؛ اما همه ما باید برای سربلندی تیم ملی تلاش کنیم و اگر نقدی هم می‌شود در این جهت باشد. والیبال جایگاه ممتازی نزد مردم دارد و همه باید از تیم ملی حمایت کنند.
    شعبان‌خمسه در خصوص اینکه افکار عمومی نسبت به وجود بازیکن‌سالاری در نسل پیشین تیم ملی، انتقاد داشتند، گفت:به نظر من نباید در این خصوص افراط و تفریط داشت. بازیکنان باتجربه می‌توانند عصای دست مربیان باشند؛ اما نباید عنان اختیارات مربی را به بازیکنان سپرد. اینکه از دور بخواهیم در خصوص وجود بازیکن‌سالاری در تیم ملی قضاوت کنیم کار درستی نیست.
    وی درباره دعوت موسوی به تیم ملی و همچنین خداحافظی سعید معروف از بازی‌های ملی عنوان کرد: نمی‌توان به لحاظ فنی از موسوی گذشت. برای مدیریت بازیکنان بزرگ، سرمربی تیم باید نقش پدری ایفا کند. اگر معروف خداحافظی نمی‌کرد او هم می‌توانست در برخی مقاطع به تیم ملی کمک کند. البته موضوع مهم‌تر این است که تجلیلی از بازیکنان بزرگی مثل معروف و غفور که سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیدند نشده است. قطعا این مسئله روی بازیکنان فعلی تیم ملی هم اثر منفی دارد؛ چرا که آینده خودشان را در معروف و غفور می‌بینند.
    شعبان خمسه درمورد اینکه ترس از نیمکت‌نشینی چقدر در خداحافظی غفور از بازی‌های ملی نقش داشت، تصریح کرد: به نظر من هدف او از این خداحافظی، تمرکز روی بازی‌های باشگاهی در چند سالی که می‌تواند والیبال بازی کند بود. بازی هم در تیم ملی و هم در باشگاهی می‌توانست برای غفور خطرآفرین باشد؛ چرا که او کتف و کمرش را جراحی کرده و نمی‌تواند فشار بیش از حد به بدنش بیاورد.
    شعبان‌خمسه در پایان درمورد تغییراتی که در کادرفنی تیم ملی شده خاطرنشان کرد: کادر تیم ملی قوی‌تر شده است؛ اما لازمه موفقت این کادر، هماهنگی است. اینکه بین مربیان اختلاف سلیقه باشد طبیعی است اما باید آنها و به خصوص مربیان خارجی را مدیریت کرد تا این اختلافات باعث ایجاد مشکل نشود.