سرمقاله

پیام آشتی‌طلبی بن سلمان و دموکراسی اردوغان ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9190  |  صفحه ۲ | سیاست روز  |  تاریخ: 30 اردیبهشت 1402
    از قافله توسعه عقب مانده ایم
    در روز 5 شنبه 28 اردیبهشت ماه، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم در جلسه «یاد یاران» متشکل از جمعى از مدیران اسبق وزارت آموزش و پرورش حضور بهم رساند. به گزارش جماران، جهانگیری در بخشی از صحبت‌های خود در این جلسه گفت: از قافله توسعه عقب افتادهایم. در شرایطی که کشورها در حوزه IT و ICT در حال پیگیری توسعه بودند، ما در این حوزه‌ها درگیر کم و زیاد کردن سرعت اینترنت و فیلترینگ شدیم. اکنون سرعت تحولات این عرصه به حدی شده است که کشورها با عبور از همان حوزه‌هایی که ما هنوز درگیر اصلش هستیم، در حال بهره‌گیری از نسل جدید از فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و تکنولوژی کوانتومی هستند. این نسل جدید فناوری تغییرات شگرفی در زندگی انسان و توسعه کشورها ایجاد خواهد کرد.
    وی همچنین افزود: نیروی انسانی تحصیل‌کرده در خارج از کشور از امتیازات ایران است. نباید ایران را از فرزندانش محروم کنیم. بسیاری از ایرانیان خارج از کشور دل در گرو ایران دارند و به واسطه معدودی، نباید خود را از این ظرفیت بزرگ انسانی و ملی محروم کنیم.
    جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه فقط با شعار «ما می توانیم» رخ نمی‌دهد، گفت: نیاز به تجربه، مدیریت صحیح و وجود بسترهای لازم است. برخی از کسانی که شعار «ما می‌توانیم» سر می دهند آیا یک خشت روی خشت گذاشته‌اند؟ مسیر توسعه کشور مسیری پرمانع و پرچالش است. می بایست برای هر کدام از این موانع و چالش‌ها تدبیر صحیح کرد.
    وی همچنین با بیان اینکه در رعایت قانون، ابتدا باید از نظام سیاسی شروع کرد، افزود: میزان پایبندی نظام حکمرانی به قانون است که می تواند به رعایت صحیح و کامل قانون از سوی مردم بیانجامد.
    جهانگیری همچنین در پاسخ به سوالی درباره شکایت قالیباف از او تاکید کرد: این رفتار از شوخی های دوران ما است که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل طرح شده در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند.