سرمقاله

پیام آشتی‌طلبی بن سلمان و دموکراسی اردوغان ‪/‬ محمدعلی وکیلی

مشاهده کل سرمقاله ها

صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • ایرانسل حامی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی
  • آمادگی ایرانسل برای همکاری با استارتاپ‌ها در حوزه هوش مصنوعی
  • برگزاری رویداد ایران‌هلث با حمایت همراه اول نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با حمایت همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، برگزار می‌شود.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9225  |  صفحه ۷ | ایران زمین  |  تاریخ: 30 اردیبهشت 1402
    در حوزه بازرسی فنی محقق شد؛
    تحقق 100 درصدی برنامه های منطقه 8 عملیات انتقال گاز
    تبریز - فلاح: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز از تحقق 100 درصدی برنامه های این منطقه عملیاتی در حوزه بازرسی فنی، طی سال گذشته خبر داد.
    فیروز خدائی، با اعلام این خبر گفت: انتقال پایدار و ایمن گاز در سایه بازرسی فنی كارآمد و بهره ور محقق می شود و مسئولین این حوزه همیشه پشتیبان عملیات بوده و با پایش های هدفمند تجهیزات و پشتیبانی به موقع از تأسیسات، مسیر انتقال مستمر گاز را هموار می کند.
    وی پایش سلامت تجهیزات مكانیكی و برقی تحت نظارت امور بازرسی فنی در ۹ مركز تأسیسات تقویت فشار، ۴ ایستگاه اندازه گیری و صادرات گاز و ۶ مركز بهره برداری خطوط لوله در سطح منطقه، نظارت بر پروژه های در دست اجرا در تأسیسات تقویت فشار گاز، ایستگاههای اندازه گیری گاز و مراكز بهره برداری خطوط لوله منطقه، بازرسی از اقلام و نظارت بر تست هیدرواستاتیك پروژه ها، نظارت بر جوشكاری و عملیات تعویض لوله های دارای wrinkle، نظارت بر كلیه موارد عملیات هات تپ اجرا شده در گستره منطقه و نظارت بر اجرای تعمیرات خطوط لوله شامل اسلیوگذاری بر روی عیوب موجود در خطوط لوله منطقه، تعویض نیپل را از عمده ترین فعالیتهای انجام شده در حوزه بازرسی فنی سال گذشته نام برد. وی، بازرسی از كالاهای استراتژیك خریداری شده شامل لوله ها، اتصالات، شیرآلات، اقلام توربوكمپرسور، بازرسی و نظارت بر تعمیرات اورهال توربوكمپرسورهای منطقه در قالب پیمانهای اورهال و تأمین قطعات و بازسازی توسط شركت های داخلی، نظارت بر تستهای تأیید صلاحیت جوشكاران، ارزیابی نتایج پیگرانی هوشمند و نظـارت بر تعمیرات اصلاحـی در خطـوط لولـه، بازرسی اقلام برق و ابزار دقیق، بازرسی اقلام كنترل خوردگی را از دیگر فعالیتهای انجام شده در طول ۱۲ ماه سال قبل نام برد. وی، همكاری با امور بازرسی فنی ستاد شركت ملی و انتقال گاز ایران در زمینه بازنگری و تدوین دستورالعملهای تعمیرات خطوط لوله و بازرسی از بالابرها و ادوات باربرداری و همچنین استاندارد نشت یابی، انجام بازرسی ها و كنترل و پایش وضعیت خوردگی در خطوط لوله و تاسیسات منطقه و همچنین نظارت بر پروژه های تعویض عایق، كنترل و نشت یابی 4151 كیلومتر از خطوط لوله انتقال گاز را از نمونه اقدامات دیگر بازرسی فنی طی مدت یادشده اعلام كرد.
    وی، همچنین از ولتاژگیری بالغ بر 7 هزار كیلومتر از خطوط لوله این منطقه در سال گذشته خبر داد.
    فیروز خدائی، با اعلام این خبر افزود: بمنظور انتقال پایدار و ایمن گاز، ولتاژگیری 7 هزار و 294 كیلومتر با برنامه ریزی های صورت گرفته طی دو نیمه برای تمامی خطوط لوله انتقال گاز تحت پوشش این منطقه عملیاتی انجام شد. وی به جذب 80 درصد اعتبارات سرمایه ای منطقه اشاره کرد و گفت: در بخش عملیات نیز نسبت به سال 1400 بکارگیری توربوکمپرسور و الکتروکمپرسورهای تاسیسات تقویت فشار گاز 15 درصد افزایش و نیز قابلیت دسترسی تاسیسات تقویت فشار گاز نیز 4 درصد افزایش یافت. خدائی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید»، اظهار داشت: لازم است همه همكاران در یك زنجیره به هم متصل و بصورت منسجم بیش از پیش تمام تلاش خود را بكار گیرند تا زمینه ای برای تحقق شعار سال فراهم گردد. وی ادامه داد: همکاری جمعی تأثیر بسزایی در حل مشکلات و بهبود فرایندها داشته و انسجام و یكپارچگی فضای مناسبی را برای مشارکت فکری و هم افزایی کارکنان در جهت بهره‌وری و رشد سازمانی ایجاد می‌کند. خدائی همچنین از قابلیت اطمینان صددرصدی تاسیسات تقویت فشار گاز طی سال گذشته در این منطقه عملیاتی خبر داد. وی گفت: منطقه ۸ عملیات انتقال گاز موفق شد در طول سال گذشته با نگهداشت صددرصدی قابلیت اطمینان، نیاز مصرف كنندگان داخلی ( استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و قسمتهایی از استانهای گیلان، زنجان و كردستان مربوط به حوزه استحفاظی منطقه ) بصورت كامل تامین کند. وی افزود: انجام روتین های كالیبراسیون، بازرسی فنی، بروسكوپی، آنالیز روغن، آنالیز ارتعاشات و آنالیز دما در تاسیسات، بهره برداری از تاسیسات اندازه گیری جهت اندازه گیری خواص فیزیكی و شیمیایی گاز صادراتی، انجام روتین 16000 ساعته توربین SGT400، اجرای Tube Cleaning ایستگاه اندازه گیری گاز نوردوز و بازرگان، پایش و اندازه گیری خواص فیزیكی و شیمیایی گاز صادراتی بصورت آنلاین جز اقدامات انجام یافته سال گذشته در ایستگاه ها می باشد. خدائی، انجام تعمیرات خط انتقال گاز 30 اینچ تبریز / نوردوز در 29 نقطه، عملیات اتصال نهایی و تزریق گاز خط لوله 20 اینچ پری، انشعاب 12 اینچ نیروگاه آریان 2 زنجان و 6 اینچ و 8 اینچ سهند فلوت تبریز جمعا بطول 10101 متر، عملیات اسلیوگذاری( یك مورد )، تعویض شیر 10 اینچ( سه مورد ) را هم از جمله اقدامات مهم انجام یافته دیگر طی این دوره اعلام كرد.