صفحات روزنامه

اخبار آنلاین

  • اعلام بسته تخفیفی ایرانسل ویژه روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی ایرانسل با حضور رئیس‌جمهور به مناسبت روز جهانی ارتباطات
  • افتتاح پروژه‌های ارتباطی همراه اول با دستور رییس‌جمهور سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد در آستانه روز جهانی ارتباطات، سایت نسل پنجم همراه اول در کتابخانه ملی ایران افتتاح شد تا تعداد سایت‌های 5G کشور از ۱۸۰۰ عبور کند.
  • مشاهده کل اخبار آنلاین

    کد خبر: 9316  |  صفحه ۹ | تولید و تجارت  |  تاریخ: 31 اردیبهشت 1402
    نرخ جدید بلیط هواپیماها با افزایش حدود 30 درصدی اعلام شد
    پرواز را به خاطر بسپار
    نرخ جدید بلیط هواپیما با تاکید روی رشد ۲۹ درصدی قیمت‌ها اصلاح شد و مجددا در دسترس قرار گرفت.
    هفته گذشته سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی موافقت کرد.
    بر این اساس انجمن شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت بلیت هواپیما را به‌روز و در سایت خود بارگذاری کرد. بررسی‌های تسنیم حاکی از آن بود که افزایش قیمت بسیار بیشتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار بود و در مسیر‌های پرتقاضا این افزایش تا ۸۰ درصد بدون احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده و همچنین عوارض متعلقه است.
    پس از انتشار این گزارش، وزیر راه و شهرسازی دستور بررسی قیمت‌های جدید را به مدیرکل دفتر بازرسی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی داد. در همین راستا نیز شب گذشته جلسه‌ای با حضور معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد که خروجی آن بازنگری در جدول قیمت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بود.
    معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره با بیان این‌که جدول قیمت بلیت منتشر شده انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل استناد نیست، گفته بود:‌جدول جدید قیمت به‌زودی منتشر می‌شود.
    حسن خوشخو با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، اظهار کرد: در همین راستا امشب جلسه‌ای برگزار شد.
    وی ادامه داد: به‌ دنبال بررسی صورت گرفته، جدول قیمت جدید بلیت که از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی منتشر شده قابل استناد نبوده و مطابق با افزایش ۲۹ درصدی نرخ نیست. وی افزود: قیمت جدید بلیت هواپیما بر اساس مجوز ۲۹ درصدی فردا منتشر خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت آن هستند.
    پرواز بلیت ها در ارتفاع بالا
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- مشهد براساس فهرست اصلاح شده به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- کیش هم از حالا به‌بعد حداقل یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. البته گران‌ترین بلیط هواپیما به مسیر گرگان- کیش تعلق دارد و برای خریدش باید حدود دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان خرج کنید. زائران حرم امام رضا برای سفر به مشهد از تهران، یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان برای خرید بلیط هواپیما هزینه پرداخت می‌کنند و اگر ساکن تبریز باشند، قیمت بلیط هواپیما به مشهد برایشان یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تمام می‌شود.
    نرخ جدید بلیط هواپیما؛ گران‌ترین پرواز داخلی
    گران‌ترین بلیط هواپیما به مسیر گرگان- کیش تعلق دارد که با احتساب مالیات و ارزش افزوده از کف قیمت دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت بلیط هواپیما در مسیر ساری- کیش به دو میلیون و ۸۶ هزار تومان رسیده است. نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر کیش- تبریز هم به دو میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تبریز- بندرعباس، با احتساب مالیات و ارزش افزوده به حداقل یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. نرخ جدید بلیط در پرواز ساری- بندرعباس به‌حداقل یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.
    پرواز قشم-مشهد، عسلویه-مشهد، کرمانشاه-مشهد، کیش-مشهد نیز در دسته پرواز‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرند.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران
    نرخ جدید بلیط پرواز تهران-مشهد به‌ عنوان محبوب‌ترین مسیر پرواز‌های داخل کشور، به یک ملیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است. اگر از مهرآباد سوار هواپیما شوید و مسیر تهران-کیش را انتخاب کنید، نرخ جدید بلیط پرواز دست‌کم یک میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- شیراز از یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز می‌شود و در مسیر تهران بندرعباس که یکی دیگر از مسیر‌های پرتردد و محبوب است، نرخ جدید بلیط هواپیما از یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان آغاز خواهد شد.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- اراک با احتساب مالیات و عوارض، حداقل ۷۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. با ۹۸۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌توان در مسیر تهران-اردبیل سوار هواپیما شد. نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- اصفهان از ۹۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان کلید می‌خورد.
    قیمت بلیط پرواز تهران-آبادان و برعکس، یک میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان است. نرخ جدید بلیط تهران-رشت ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است. با ۸۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌توان بلیط پرواز تهران-سمنان خرید.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- قشم به یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است و برای خرید بلیط هواپیما در مسیر تهران- عسلویه باید حداقل یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۳۰۰ تومان پول خرج کنید.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در برخی منابع بدون احتساب مالیات و ارزش افزوده اعلام شده است؛ بنابراین ۹ درصد باید به قیمت پایه، اضافه کنید. همچنین بخشنامه جدید، حداقل نرخ بلیط را نشان می‌دهد و در مواردی مثل آخر هفته که تقاضا زیاد است، قیمت بلیط هواپیما بیشتر می‌شود
    نرخ جدید بلیط هواپیما؛ ارزان‌ترین پرواز داخلی
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر تهران- اراک به ۷۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. به‌این ترتیب ارزان‌ترین بلیط هواپیما در پرواز‌های داخلی را شاهد هستیم. طول مسیر هوایی تهران- اراک ۲۷۸ کیلومتر است و معمولا حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
    نرخ جدید پرواز تهران-سمنان، ۸۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است تا دومین پرواز ارزانقیمت را شاهد باشیم. پرواز تهران- سمنان تنها ۲۵ دقیقه زمان می‌برد. رتبه سوم به چند پرواز با قیمت ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعلق دارد که مسافران پرواز تهران-خرم‌آباد، تهران-رشت، ایلام-اصفهان، آبادان-اصفهان، بوشهر-اصفهان و اکثریت قریب به اتفاق پرواز‌های شیراز (من‌های تهران) پرداخت می‌کنند.
    نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر مشهد
    نرخ جدید بلیط هواپیما تهران-مشهد یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. فاصله هوایی شهر مشهد و تهران حدود ۷۴۱ کیلومتر است و مسافران این پرواز تقریبا یک ساعت و ۳۰ دقیقه روی هوا هستند. فاصله زمینی بین این دو شهر ۹۰۰ کیلومتر است و اگر با اتوبوس به مشهد سفر کنید ۱۱ ساعت طول در راه خواهید بود. نرخ جدید بلیط پرواز مشهد- اراک از یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز می‌شود. زائران امام رضا از اصفهان برای سفر به مشهد باید دست‌کم یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان برای خرید بلیط هواپیما هزینه کنند. نرخ جدید بلیط هواپیما در مسیر اهواز-مشهد یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که باعث می‌شود بلیط رفت و برگشت هواپیما به مشهد برای ساکنان اهواز، به تنهایی سه میلیون و ۲۷۷ هزار تومان آب بخورد.نرخ جدید بلیط هواپیما از مشهد به کیش و برعکس، یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. مدت زمان پرواز هواپیما در مسیر گرگان- کیش به یک ساعت و ۵۰ دقیقه می‌رسد. اگر از تهران سوار هواپیما شوید و به‌سمت کیش حرکت کنید، تقریبا یک‌ساعت و ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود. طول پرواز تهران- بندرعباس یک‌ساعت و ۴۰ دقیقه است و پرواز تهران- مشهد یک‌ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد
    در همین حال اما روز جمعه بود که مقصود اسعدی سامانی با اشاره به مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی، اظهار کرد: در جدول بارگذاری شده در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاریخ تیرماه سال ۱۴۰۰ به اشتباه درج شده بود که آنرا اصلاح کردیم. وی افزود: جدول منتشر شده مربوط به قیمت‌ها جدید بلیت هواپیما بدون احتساب مالیات و عوارض متعلقه است.
    پیش از این سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی جدول قیمت بلیت هواپیما را بارگذاری کرده بود که تاریخ درج شده آن برای اول تیرماه سال ۱۴۰۰ بود.